A világ legismertebb, és legjobban csillogó autóverseny szériája, a Forma-1 könnyen európai uniós átvilágítás alá kerülhet. A cassus bellit a nagy csapatok mohósága és könyörtelensége, és az ezt megelégelő kicsik panaszlevele szolgáltatja.
2012-ben a Ferrari 80 millió fontot (100 millió eurót) , a Marussia 6 milliót (7,5 millió eurót) kapott - írja a The Times arra hivatkozva, hogy a kisebb istállók versenyhátrányt szenvednek amiatt, hogy egyenlőtlenül méri meg őket a Bernia Ecclestone-nal azonosított "száguldó cirkusz" vezetése.
Legutóbb, amikor a kisebb csapatok feje felett a nagyok (mint a McLaren, Mercedes, Ferrari, Red Bull) átnyúltak - azzal, hogy úgy döntöttek, hogy mégse legyen 2015-től olyan (vagy olyan szigorú) a csapatok költését korlátozó "költségvetési sapka" - a Force India, illetve a Sauber menedzsmentjéből is kapásból jelezték: nem hagyják ezt annyiban. Várható volt, hogy az f1-ben szokásos, a nyilvánosságot kizáró, problémát egymás közt elmaszatoló megegyezésre ez esetben nem lesz feltétlenül mód.
A The Times-t elsőként szemléző gphírek.hu szerint, azt követően ,hogy a négy legkisebb csapat levélben is tiltakozott a Stratégiai Munkacsoport (SM) lépése - mi több: működési gyakorlata - ellen, az Európai Unió akár teljes körű vizsgálatnak is alávetheti a versenyszériát. A The Times felveti: könnyen kiderülhet, hogy a "feljelentett" munkacsoport, amely az istállókat és a versenyszériát alapjaiban érintő szabályok (és szabályváltoztatások) kérdésekben a legfőbb érdekérvényesítő szerepét tölti be, az európai versenyjog alapelveivel ellentétesen működik.
Az SM 18 tagból áll, köztük azonban csak a hat "történelmi" istállónak van helye (Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, a Red Bull, Williams) míg a többi csapat (Catetrham, Force India, Marussia, Sauber, Toro Rosso) nem. És bár ezt az SM megalakulásakor utóbbiak szóba hozták (főként azt, hogy a "nagyok" ezen a szervezeten keresztül esetleg manipulálják a szabályokat), eddig mindez süket fülekre talált.
A költségplafont elvető döntés, amit a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a hat nagy istálló hivatalosan nemrégen közölt, azonban a kicsiknél kiverte a biztosítékot. Az FIA-nak eljuttatott levelükben egyértelműen törvénytelennek, és rájuk nézve károsnak nevezi a döntést - és a Forma-1 mostani szabályhozói rendszerét.