Egy vállalkozás elnevezése örömmel teli és kreatív folyamat, de könnyen átfordulhat aggodalomba, frusztrációba, amikor kiderül, hogy az URL már foglalt, mások már levédték, vagy nem tud választani a sok felmerülő ötlet közül.
A Fast Company összegyűjtött öt tippet a névadáshoz, amiket érdemes megfontolni mielőtt megmásíthatatlanul bevésik vállalkozása nevét a cégjegyzékbe.
1. Legyen stratégiája!
Ha úgy gondolja, hogy majd keresgélés közben ráakad a megfelelő névre, akkor még most szólunk, hogy Ön a frusztrációhoz vezető úton halad. A helyzet az, hogyha nem tudja mit keres, akkor valószínűleg nem is fogja megtalálni. Egy jól átgondolt névválasztási stratégiát kell létrehozni, amiben figyelembe veszi a hosszú és rövidtávú célokat.
2. Tárgyilagos nevet válasszon!
A nevekhez akaratlanul is érzelmeket társítunk, így mindenki a személyes élményei, és tapasztalati mentén gondolkodik, éppen ezért nehéz konszenzusos döntést hozni. De a történet nem arról szól, hogy megtalálja azt a nevet, amit mindenki szeret, hanem azt amelyik a legjobban fog működni.
3. Ne próbáljon meg trendi lenni, elég ha eredeti
A márkaépítés az egyedi arculat és megjelenés megteremtéséről szól. A legjobb, ha a név egyben pozicionálja is a terméket. A névnek nemcsak kívánatossá kell tennie a terméket, de segítenie kell a megkülönböztethetőségét is. A vásárlók termékhez kapcsolható élményei egybeforrnak majd a márkanévvel.
4. Brandépítés szabályai
A legjellemzőbb hibák egyike, hogy úgy ugranak fejest a névadási folyamatba, hogy nem veszik előzetesen fontolóra, hogy milyen fajta nevet válasszanak, milyen irányba induljanak. A név lehet önkényes, valamire utaló, leíró vagy általános. Egy bizonyos helyzetnek megfelelő optimális név sok tényezőn múlhat, a célközönségen, a költségvetésen, vagy akár a terjeszkedési lehetőségeken is.
5. Ne a vásárlóé legyen az utolsó szó!
Fontos, hogy különbséget tegyünk a fogyasztók véleményét meghatározó tényezők (pl.: jártasság, személyes asszociációk és tűréshatár) és aközött, mi is kell egy kimagasló brand megalkotásához. Nyilvánvalóan, a fogyasztókkal is kapcsolatban kell lennie a márkának, de a hozzájárulásuk csak egy a sok közül a kiválasztásnál.