Vállalkozás hvg.hu 2014. április. 25. 08:20

Most alapít céget? Nem mindegy milyen nevet ad neki!

Egy vállalkozás elnevezése örömmel teli és kreatív folyamat, de könnyen átfordulhat aggodalomba, frusztrációba, amikor kiderül, hogy az URL már foglalt, mások már levédték, vagy nem tud választani a sok felmerülő ötlet közül.

A Fast Company összegyűjtött öt tippet a névadáshoz, amiket érdemes megfontolni mielőtt megmásíthatatlanul bevésik vállalkozása nevét a cégjegyzékbe.

1. Legyen stratégiája!

Ha úgy gondolja, hogy majd keresgélés közben ráakad a megfelelő névre, akkor még most szólunk, hogy Ön a frusztrációhoz vezető úton halad. A helyzet az, hogyha nem tudja mit keres, akkor valószínűleg nem is fogja megtalálni. Egy jól átgondolt névválasztási stratégiát kell létrehozni, amiben figyelembe veszi a hosszú és rövidtávú célokat.

2. Tárgyilagos nevet válasszon!

A nevekhez akaratlanul is érzelmeket társítunk, így mindenki a személyes élményei, és tapasztalati mentén gondolkodik, éppen ezért nehéz konszenzusos döntést hozni. De a történet nem arról szól, hogy megtalálja azt a nevet, amit mindenki szeret, hanem azt amelyik a legjobban fog működni.  

3. Ne próbáljon meg trendi lenni, elég ha eredeti

A márkaépítés az egyedi arculat és megjelenés megteremtéséről szól. A legjobb, ha a név egyben pozicionálja is a terméket. A névnek nemcsak kívánatossá kell tennie a terméket, de segítenie kell a megkülönböztethetőségét is. A vásárlók termékhez kapcsolható élményei egybeforrnak majd a márkanévvel.

4. Brandépítés szabályai

A legjellemzőbb hibák egyike, hogy úgy ugranak fejest a névadási folyamatba, hogy nem veszik előzetesen fontolóra, hogy milyen fajta nevet válasszanak, milyen irányba induljanak. A név lehet önkényes, valamire utaló, leíró vagy általános. Egy bizonyos helyzetnek megfelelő optimális név sok tényezőn múlhat, a célközönségen, a költségvetésen, vagy akár a terjeszkedési lehetőségeken is.

5. Ne a vásárlóé legyen az utolsó szó!

Fontos, hogy különbséget tegyünk a fogyasztók véleményét meghatározó tényezők (pl.: jártasság, személyes asszociációk és tűréshatár) és aközött, mi is kell egy kimagasló brand megalkotásához. Nyilvánvalóan, a fogyasztókkal is kapcsolatban kell lennie a márkának, de a hozzájárulásuk csak egy a sok közül a kiválasztásnál.

hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?