Vállalkozás hvg.hu 2014. március. 27. 14:05

Használtruha webshopból lett milliárdos az egykori festőművésznő

Három év alatt építette fel 2 milliárd forintot érő cégét.

Tracy Di Nunzio egy ismert amerikai kisvállalkozó, aki nőknek szóló online ruhakereskedésével robbantott  Amerikában. Üzleti modellje az, hogy online piacteret kínált új és használt ruhák kereskedésének a prémium szegmensben, kizárólag nőknek. Tehát bármely nő feltölthette új, megunt vagy alig használt luxus ruhadarabjait a weboldalára. A cég mindössze 9 százalékot kért jutalékként, a többi az eladónál maradt. Aki sokat adott el, vásárlási kedvezményt is kapott. A Tradesy nevű cége három éve indult, és ma már 10 millió dollárt, azaz 2,27 milliárd forintot ér.

Az egykori festőművésznek semmiféle technológiai ismerete sem volt, hogy miként rakjon össze egy webshopot. Pusztán egyetlen dolognak tulajdonította a sikert, a napi 18 óra munkának. Azt mondta egy interjúban, hogy a kezdőtőkét a saját tárgyainak, illetve saját lakásának kiadásából gyűjtötte össze. Eladta a kocsiját, a jó ruháit, sőt, lakását is kiadta az Airbnb-n. Mindezt ahhoz hasonlította, ahogyan a webshopját használják a nők: kis büdzséből valósítják meg álmaikat. Ahogyan a vásárlói olcsón tölthetik fel luxuscuccokkal ruhatárukat, ő kis büdzséből valósította meg álmai vállalkozását.