2014. március. 24. 11:26 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. március. 24. 11:22 Vállalkozás

Hogyan legyünk nagy(obba)k? Növekedési tippek kkv-knak

Egy friss felmérés szerint a magyar vállalkozók több mint 66 százaléka több vevőt szeretne. Ebben egy-két törvényes „adótrükk” is segíthet.

Magyarországon a vállalkozások túlnyomó többsége a kis- és középvállalkozások körébe tartozik, ezen belül is jelentős (a KSH adatai szerint 94,8 százalék) az egészen kicsi, az úgynevezett mikro-vállalkozások aránya. Csak a számokat nézve tehát úgy tűnik, a létező legjobb dolgok egyike kisvállalkozónak lenni ma Magyarországon – írja az Adózóna.

Ha viszont elbeszélgetünk a kisvállalkozások tulajdonosaival, egy egészen másfajta kép rajzolódik ki: a cégek számos, a működésüket és fejlődésüket gátló körülménnyel küzdenek, hogy csak néhányat említsünk

  • nem növekedésbarát, kiszámíthatatlan üzleti környezet,
  • nehéz hitelhez jutni, ráadásul a kölcsöntőke jövedelmezősége alacsonyabb, mint az ára,
  • az euróban megkötött kereskedelmi szerződések árfolyamkockázata, az ezzel lekötött erőforrások miatti versenyhátrány,
  • az elmaradó beruházások miatt folyamatosan csökkenő vállalati vagyon,
  • a nagyvállalatokra szabott adminisztrációs terhek és
  • a bonyolult adózási rendszer.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az Üzleti Klinika, valamint a Nagymarketing által kezdeményezett felmérés szerint a vállalkozások több mint 66 százaléka a vevőik számának növelésében látja a siker kulcsát, míg a megkérdezetteknek csupán csak egyharmada tartja megoldásnak cége problémáira a költségek csökkentését.

Biztosan minden vállalkozó – akár kereskedő, akár gyártó –, gondolt már arra, milyen jó lenne, ha a hűséges vásárlók, a viszonteladók ajánlanák őt egymásnak, dicsérnék a termékeit. Jó lenne a kifutó vagy romlandó árukészlettől is idejében megszabadulni.

Ösztönözni lehet erre a vásárlókat, mondjuk

  • vásárlások utáni kedvezménnyel, visszatérítés formájában
  • promóciós nyereménnyel (főnyereményként vagy kisebb szóróajándékként)
  • ajándékként a termékhez csomagolva
  • hűségprogramba építve (a gyűjtött pontok utalványra válthatók be).

Az Szja-tv. 1. számú melléklete 8.14. pontja szerint adómentes természetbeni juttatás a vevőnek üzletpolitikai (reklám) céllal adott árengedmény, visszatérítés vagy áru, szolgáltatás vásárlásához kapcsolódó más kedvezmény, ha az – megjelenési formájától függetlenül – árura vagy szolgáltatásra váltható, valamint az áruminta.

További részleteket itt olvashat.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.