2008-ban indították vállalkozásukat, amely a sharing economy-n, azaz a megosztott gazdaságon alapul. Tavaly a cég piaci értéke már 10 milliárd volt, vagyis ennyiért tudnák eladni a tulajdonosok, ha akarnák. Természetesen eszük ágában sincs eladni az aranytojást tojó tyúkot.
Három amerikai fiatal San Franciscóban alapította meg az Airbnb nevű online közösségi piacteret 2008-ban. Az ötletük az volt, hogy összekötik a turistákat és a magánszálláshelyeket az egész világon.
Lényegében egy globális szállásfoglalási oldalt hoztak létre, amely a közösségi média sajátosságait vegyíti. A felhasználók személyes profillal vannak fent, így a lakástulajdonosok eldönthetik, hogy kinek adják ki az ingatlanukat.
Az Airbnb három pillérre épül:
1. Olcsó szobaárak – a vendégek spórolhatnak
2. A hagyományos szállodák nem kötik össze a vendéget a várossal és a helyi kultúrával
3. A lakáskiadók pénzt kereshetnek
Érdekesség, hogy a cég az indulás után fél évvel (a gazdasági világválság kitörésének pillanatában) majdnem csődbe ment, mert elfogyott a pénzük, és egy kockázati tőkés is visszautasította őket.
Tavaly a cég piaci értéke már 10 milliárd volt, vagyis ennyiért tudnák eladni a tulajdonosok, ha akarnák. De ez egyelőre eszük ágában sincs.