A családi vállalkozásban lévő élelmiszerboltok forgalma 3 százalékkal csökkent. Nem meglepő, hogy pálinkából nagyon durván csökkentek az eladások.
Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által mért kilencven kategória értékesítéséből 2013 februárja és 2014 januárja között az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a mennyiséget tekintve azonban 3 százalékkal csökkentek az eladások - állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A forgalom a vizsgált tizenkét hónap alatt változatlanul mintegy 1404 milliárd forintot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.
A boltok bevétele a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például a sajtból 2, a feldolgozott húsból, ásványvízből és tejfölből 1-1 százalékkal emelkedett. A táblás csokoládéból, édes kekszből, ostyaszeletből és vodkából értékben és a mennyiséget tekintve is nőtt a kiskereskedelmi eladás. A pálinka értékesítése ugyanakkor tovább csökkent, értékben 23, a mennyiség alapján 33 százalékkal.
Az üzlettípusok közül az értékben mért forgalom legnagyobb hányada - 36 százalék - a szupermarketeket és diszkontokat magukban foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletekre jutott, ugyanúgy, mint egy évvel korábban. A 2500 négyzetméter feletti boltok piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan az összes bevétel 35 százalékán osztoznak.