Vállalkozás hvg.hu 2014. március. 19. 13:41

Hogyan nyissak céges bankszámlát?

A céges bankszámla nyitása rendkívül egyszerű dolog. Sok bankba már elektronikus úton is el lehet juttatni a szükséges dokumentumokat.

A céges bankszámla nyitásának feltétele, hogy a cég be legyen jegyezve a cégbíróságra. A bankok minimum 6 céges dokumentumot kérnek, amelyet egyes bankokba már elektronikus úton is el lehet juttatni.

Ezek a következők:

1. Tanúsítvány, amely azt igazolja, hogy a cég be van jegyezve a cégbíróságra. Ez a cégbíróságon kapott adószám nyilvántartásba vételéről szóló okirat

2. Szükség van a cég alapító okiratára (vagy alapszabályára, társasági szerződésére)

3. Kell egy 30 napnál nem régebbi cégkivonat (eredeti példány vagy ennek hiányában annak hiteles másolata!)

4. A cégjegyzésre jogosult személyek közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányai vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás minta

5. A cégjegyzésre jogosult személy személyazonosító okmánya

6. A bankszámlanyitási adatlap kitöltve

Önnek milyen tapasztalatai vannak a céges bankszámlanyitással? Mondja el nekünk.