Az AAA Auto öt év után visszatért a magyar használtautó-piacra. A cég célja, hogy egyetlen helyszínen, ezer megvásárolható járművel újra az ország legnagyobb használtautó-kereskedőjévé váljon. Az AAA Auto február elején megkezdi a gépkocsi-felvásárlást és megnyitja telefonos ügyfélszolgálatát. Az értékesítés márciusban, a pénzügyi szolgáltatásokat is magába foglaló teljes körű üzletmenet pedig áprilisban indul a fóti telephelyen.
"Markánsan meg akarjuk különböztetni magunkat versenytársainktól az általunk kínált autók életkora és a futott kilométerek szempontjából. A kínálatunkban általában fiatalabb és kevesebbet futott autók szerepelnek majd. 12 hónapon belül az ország legnagyobb használtautó-kereskedőjévé kívánunk válni. Szeretnénk, ha járműkészletünk száma Budapesten egyetlen helyszínen elérné akár az 1.000 darabot – ez lesz a legfőbb versenyelőnyünk," mondta Karolína Topolová, az AAA Autó vezérigazgatója. A cég közölte, hogy Az AAA Auto Budapest melletti telephelye Fóton található. Ezen a helyszínen a korábbi kereskedés majdnem 5 évvel ezelőtt, a gazdasági válság kezdetén zár be. Az összesen 25 ezer m² alapterületű telephelyen több mint 40 munkavállaló foglalkozik majd a vevőkkel és a kiállított járművekkel.
Az AAA Auto a magyar vásárlókat – a magas minőségű autókon kívül – az ügyfelek igényeire szabott szolgáltatásokkal kívánja megnyerni. "Ez leginkább a készpénzes és az eladó által megjelölt helyszínen történő mobil autófelvásárlást foglalja magában. Ezek a szolgáltatások gyakoriak például Csehországban, de különlegességnek számítanak a magyar piacon" – fogalmazott Topolová. Ahogyan az az AAA Autónál más országokban jellemző, a magyarországi vevők is négy piacvezető finanszírozó partner ajánlatai közül választhatnak majd autóhitelt. Balesetbiztosítást és kötelező felelősségbiztosítást is fognak értékesíteni. "Ezenkívül a járművek műszaki vagy elektromos meghibásodására fedezetet kínáló biztosítást is értékesítünk majd a londoni Lloyd´s-zal együttműködésben" – mondta Topolová.
"A magyar piacra történő visszatérésünket elsődleges marketingeszközként egy intenzív tévékampány segíti majd. Ezt kulcsfontosságú promóciós eszköznek tekintjük, mivel a magyarok naponta több mint 5 órát töltenek tévézéssel. Ahogyan az összes többi országban, Magyarországon is a piac vezető szereplőivel fogunk együttműködni: így például a online használtautó-kereskedő, a használtautó.hu, a legnépszerűbb rádiók, a legnagyobb kereskedelmi televíziók, az RTL és a TV2, továbbá a domináns keresőmotor, a Google lesznek a partnereink" – fejtette ki a cég vezérigazgatója.
Az AAA Auto-csoport 2013-ban 56 648 gépkocsit értékesített, ami 10,3 százalékos növekedésnek felel meg. Ez a válság előtti növekedési ütem visszatérését jelenti. A legtöbbet értékesített típus a Skoda volt, összesen több mint 11 000 eladott autóval. A vállalatcsoport leggyorsabban az orosz piacon növekedett, ahol az árbevétel éves szinten 17,4 százalékkal emelkedett. Nemzetközi terjeszkedési programjának részeként, a vállalat 2011-ben nyitotta meg oroszországi autótelepét. Az AAA Auto csoportszinten 2014-ben további értékesítésbővülést vár, előzetesen közel 62 ezer autó eladását tervezi. 2006 és 2009 között volt olyan időszak, amikor a vállalat 7 telephellyel is működött Magyarországon, majd a pénzügyi válság következtében és a helyi használtautó-piac összeomlása miatt kivonult. "Valójában mindig is azt terveztük, hogy újra piacra lépünk Magyarországon, ezért is tartottuk meg itt ingatlanjaink nagy részét. Ez nagyon sokat segített a helyi piacra történő visszatérésünk során. Annak is nagyon örülünk, hogy korábbi munkavállalóink is visszatérnek hozzánk, és ezért nagyon hálásak vagyunk" – zárta Topolová. A vállalat további telephelyek megnyitását tervezi valószínűleg 2-3 év múlva, azt követően, hogy elemezte a helyi piacra való visszatérés sikerességét.