Nem ittak elég Carlsberget az ázsiaiak
A Carlsberg dán sörgyártó fenntartja az idei évre vonatkozó, egyszámjegyű nyereségnövekedésről szóló előrejelzését annak ellenére, hogy az Ázsiában eladott több sör nem tudta ellensúlyozni a csökkenő keresletet Kelet- és Nyugat-Európában - közölte a cég szerdán.
A világ negyedik legnagyobb sörgyártójának értékesítése 17,97 milliárd dán koronára (1 dán korona mintegy 41 forint) esett a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 18,59 milliárd koronáról. A működési eredmény 3,60 milliárd koronáról 3,43 milliárdra mérséklődött.
A cég adózott eredménye ugyanakkor 2,14 milliárd koronáról 2,21 milliárdra nőtt, meghaladta a Dow Jones által megkérdezett elemzők által várt 2,1 milliárd koronát. Az eladott sörmennyiség 2,8 százalékkal 38,6 millió hektoliterre esett az egy évvel korábbi 39,7 millió hektoliterről.