Mol logók lepik majd el a Bubit
Az Index információi szerint a Mol nyerte a Bubi kizárólagos bérbicikli-szponzorációra kiírt tenderét, így Mol-Bubi lesz a tavasszal induló fővárosi bérbringarendszer neve. Az olajcég cserébe három évig fizeti a rendszer üzemeltetési költségeinek a felét, ami a számítások szerint körülbelül évente 120 millió forintot tesz ki.
Az Index információi szerint a Mol nyerte a Bubi kizárólagos bérbicikli-szponzorációra kiírt tenderét, így Mol-Bubi lesz a tavasszal induló fővárosi bérbringarendszer neve. Az olajcég cserébe három évig fizeti a rendszer üzemeltetési költségeinek a felét, ami a számítások szerint körülbelül évente 120 millió forintot tesz ki.
A BKK a londoni (Barclays) és a New York-i (Citibank) bérbiciklirendszer kizárólagos szponzorációs modellje alapján írta ki a pályázatot, de nem sokan számítottak rá, hogy a pangó hazai szponzorációs piacon bármelyik nagyvállalat ráugrana a lehetőségre. A tender nyertese többszöri licit után végül a Mol lett. A rendszer neve Mol-Bubi lesz, ez virít majd a rendszerben résztvevő 1100 Csepel kerékpár kitüntetett pontján. A Bubi a tervek szerint jövő tavasszal indul.
A bérbringarendszer kiépítése 900 millió forintba kerül, ennek 85 százalékát uniós támogatásból fedezik, a fővárosi önkormányzatra csak a 15 százaléknyi önrész befizetése marad. Az üzemeltetést évente 244 millió forintért végzi a rendszer kiépítését elnyerő T-Systems. Az erről szóló vállalkozói szerződést augusztusban írták alá a BKK-val a nyertes konzorcium tagjai. A Bubi pontos használati díjait eközben még nem határozták meg. A díjrendszer hasonló lesz más külföldi rendszerekhez, tehát egy hozzáférési díjból (amely rendszeres használóknak egy évre vagy hónapokra szólhat, eseti felhasználóknak pl. 24 órára) és egy használati díjból fog állni. New Yorkban a 24 órás díj 11 dollár (2600 forint), az európai nagyvárosokban pedig 10 euró (3000 forint) körüli.