Másodfokon is 60 millióra bírságolták a UPC-t
A UPC-nek be kell fizetnie a korábban kiszabott 60 milliós bírságot, és az előfizetők eredeti szerződései is érvényben maradnak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) másodfokon helybenhagyta ugyanis a büntetésről szóló határozatot.
2012 novemberében a UPC levélben kereste meg előfizetőit, és érvényben lévő szerződéseik megszüntetését, illetve egy új szerződés „ráutaló magatartással” történő megkötését kezdeményezte. Utóbbi állítólag megegyezett volna a régi szerződéssel.
A UPC levelében arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy megszűntnek tekinti a régi, szóban vagy írásban megkötött szerződésüket, egyben elfogadottnak tekint egy újat, ha az előfizető „ráutaló magatartásával” továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját rendben befizeti.
Az NMHH figyelmeztette az előfizetőket, hogy a ráutaló magatartással esetlegesen létrejövő új szerződéseik kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint az írásban vagy szóban megkötöttek, ezért figyelmesen olvassák el a levelet, és jelezzék a szolgáltatónál, ha ragaszkodnak meglévő szerződéseikhez.
Az előfizetők figyelmeztetésével egyidejűleg az NMHH hivatalból is eljárást indított, hogy megállapítsa, jogszerű volt-e a UPC szerződésátalakításra irányuló kísérlete. A vizsgálat megállapította, hogy a szolgáltató jogsértően járt el, mert nem volt meg a szolgáltató és az előfizetők között hatályban lévő szerződések megszüntetésére irányuló közös megegyezés.
A UPC magatartása körülbelül 800 ezer ügyfele érdekét sértette súlyosan, ezért az előfizetők védelme érdekében az NMHH a szolgáltatót első fokon 60 millió forintos bírsággal sújtotta.
Az NMHH a UPC fellebbezésére született másodfokú határozatában helybenhagyta az elsőfokú hatóság 60 milliós bírságról szóló döntését, és rendelkezett az érintett előfizetői jogviszonyok helyzetéről is.
A határozat szerint az előfizetők korábban írásban vagy szóban kötött előfizetői szerződései nem szűntek meg, és új, ráutaló magatartással megkötött előfizetői szerződések érvényesen nem jöttek létre.
A határozat alapján a UPC-nek a levél kiküldése előtti, eredeti szerződésekben foglaltakhoz kell tartania magát, az ezekben foglalt jogok és kötelezettségek érvényesek az előfizetőkre.
A UPC köteles a jogszerű állapot helyreállításáról 60 napon belül minden érintett előfizetőjét értesíteni, és honlapja kezdőoldalán 30 napig az NMHH által meghatározott közleményt megjelentetni.
A cég a bíróságtól kérhet jogorvoslatot a határozattal szemben – közölte szerdán az NMHH.