2013. október. 09. 13:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. október. 09. 14:28 Vállalkozás

Másodfokon is 60 millióra bírságolták a UPC-t

A UPC-nek be kell fizetnie a korábban kiszabott 60 milliós bírságot, és az előfizetők eredeti szerződései is érvényben maradnak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) másodfokon helybenhagyta ugyanis a büntetésről szóló határozatot.

2012 novemberében a UPC levélben kereste meg előfizetőit, és érvényben lévő szerződéseik megszüntetését, illetve egy új szerződés „ráutaló magatartással” történő megkötését kezdeményezte. Utóbbi állítólag megegyezett volna a régi szerződéssel.

A UPC levelében arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy megszűntnek tekinti a régi, szóban vagy írásban megkötött szerződésüket, egyben elfogadottnak tekint egy újat, ha az előfizető „ráutaló magatartásával” továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját rendben befizeti.

Az  NMHH figyelmeztette az előfizetőket, hogy a ráutaló magatartással esetlegesen létrejövő új szerződéseik kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint az írásban vagy szóban megkötöttek, ezért figyelmesen olvassák el a levelet, és jelezzék a szolgáltatónál, ha ragaszkodnak meglévő szerződéseikhez.

Az előfizetők figyelmeztetésével egyidejűleg az NMHH hivatalból is eljárást indított, hogy megállapítsa, jogszerű volt-e a UPC szerződésátalakításra irányuló kísérlete. A vizsgálat megállapította, hogy a szolgáltató jogsértően járt el, mert nem volt meg a szolgáltató és az előfizetők között hatályban lévő szerződések megszüntetésére irányuló közös megegyezés.

A UPC magatartása körülbelül 800 ezer ügyfele érdekét sértette súlyosan, ezért az előfizetők védelme érdekében az NMHH a szolgáltatót első fokon 60 millió forintos bírsággal sújtotta.

Az NMHH a UPC fellebbezésére született másodfokú határozatában helybenhagyta az elsőfokú hatóság 60 milliós bírságról szóló döntését, és rendelkezett az érintett előfizetői jogviszonyok helyzetéről is.

A határozat szerint az előfizetők korábban írásban vagy szóban kötött előfizetői szerződései nem szűntek meg, és új, ráutaló magatartással megkötött előfizetői szerződések érvényesen nem jöttek létre.

A határozat alapján a UPC-nek a levél kiküldése előtti, eredeti szerződésekben foglaltakhoz kell tartania magát, az ezekben foglalt jogok és kötelezettségek érvényesek az előfizetőkre.

A UPC köteles a jogszerű állapot helyreállításáról 60 napon belül minden érintett előfizetőjét értesíteni, és honlapja kezdőoldalán 30 napig az NMHH által meghatározott közleményt megjelentetni.

A cég a bíróságtól kérhet jogorvoslatot a határozattal szemben – közölte szerdán az NMHH.

hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.