Megbírságolták egy budapesti lap kiadóját
Kétmillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Budapesti Újságot kiadó POP Print és Online Piac Kft.-re az üzletfelek megtévesztése miatt - közölte a versenyhivatal kedden.
A vállalkozás 2011 decembere és 2012. június 22. között a Budapesti Újságról az egyes reklámanyagokban azt állította, hogy a lap a főváros legnagyobb példányszámú ingyenes hetilapja, a versenytársakénál professzionálisabban terjesztett, és kedvezőbb áron elérhető, teljesen új színfolt a hazai médiapiacon - ismertette a GVH.
A versenyhivatal a vizsgálatban megállapította, hogy a hirdetési lapok példányszámaira vonatkozó összehasonlításban a becsült adatok alapján történő összevetés nem felelt meg a tárgyilagosság követelményének. A cég valótlanul állította, hogy a Budapesti Újság piacvezető a példányszámok, illetve a hiteles olvasottsági adatok tekintetében, terjesztése egyedülálló, valamint azt, hogy az újság a hasonló kiadványok hirdetési árainál kedvezőbb árfekvésű.
A GVH megállapította: a vállalkozás az üzletfelek megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, illetve jogsértő összehasonlítást alkalmazott. A lap különleges, egyedülálló tartalmára vonatkozó állítások tekintetében a GVH az eljárást megszüntette.