Vállalkozás hvg.hu 2013. augusztus. 16. 12:34

Jól működő ügyfélszolgálat nélkül a startupoknak sem megy

Az ügyfélszolgálat leegyszerűsítve az a pont, ahol a kereslet panaszkodik a kínálatnak. Aztán ha nem jön be neki, amit hall, akkor vagy nem kereslet többé, vagy keres magának másik kínálatot.

Ha a startupok megértik, hogy a kereslet tartja őket életben, akkor nagyon is logikusnak hangzik, hogy szükségük van egy jól működő ügyfélszolgálatra – írja a Startupdate. Egy rossz ügyfélszolgálat azonban a legjobb szolgáltatást is lerombolhatja.

A felhasználót megszerezni a facebook login korában relatíve könnyű. Megtartani már egy némiképp problémásabb. Ha a user úgy érzi, hogy nem foglalkoznak vele, az hosszútávon nem tesz jót az üzletnek. A „kevesen vagyunk” szöveg a felhasználót nem hatja meg, és magasról mindegy neki, hogy használnak-e valamilyen rendszert az ügyes-bajos dolgai kezelésére, Ő „csak” megoldást szeretne, de lehetőleg azonnal. Az viszont már nem mindegy, hogy mit lát az ügykezelésből. Ha küld egy mailt a support@szolgaltatas.hu címre és napokig nincs visszajelzés, akkor jogosan vetődik fel benne a kérdés, hogy tulajdonképpen hol is helyezkedik ő el a táplálékláncban.

Többek között erre való egy jól konfigurált helpdesk rendszer. Ha a felhasználó küld egy méltatlankodó, vagy segítségért esedező mailt, akkor kapjon egy köszönő levelet, amiben tájékoztatják a következő lépésről. Ha történik valami a hibajegyével, kapjon egy mailt. Ha van információáramlás, akkor látja, hogy történik valami és nem fog 3 másik mailt írni és a Facebook-ra posztolni azért, hogy mindenki lássa, hogy mennyire nem foglalkoznak a gondjaival.

A helpdesk rendszert (hívhatja akárhogy) minden cégnek használnia kellene amelyik ügyfél-igényekkel találkozik, és kezeli azokat. Megfelelő szolgáltatás-management nélkül egy idő után nem tud fejlődni, és e menedzsment legalapvetőbb eleme a helpdesk. Lehet akármilyen nagyszerű dokumentáció, abban lehetetlen követni a feladatokat és az aktuális állapotukat. Ha azonban ott a helpdesk, akkor a belső fejlesztési és változtatási igényeket is lehet abban matatni.

További részleteket itt lehet olvasni.

hvg360 Hamvay Péter 2025. február. 20. 06:30

Állásinterjúk, csapatépítők, coachok: megnéztük, hogyan épít hálózatot a Tisza Párt, multivilágba csöppentünk

Ideológiamentesen, képzésekkel, állandó versennyel, a rendszerváltás óta nem látott módszerekkel igyekszik alulról felépíteni országos hálózatát a Tisza Párt. Magyar Péterék mintha nem is pártot szerveznének, hanem a magyar népet kezdték el megszervezni. Beleshettünk a kulcslyukon, hogyan készülnek egy az egy ellen megverni a Fideszt a 2026-os választáson.