Az Etihad Airways ma veszi át hivatalosan is a szerb Jat Airways 49 százalékos tulajdonrészét, ezzel pedig új fejezet kezdődik a már Air Serbia név alatt futó légitársaság történetében. Járatbővítések, gépvásárlások, a belgrádi repülőtér egyik termináljának fejlesztése - több tíz millió dollár értékben. Az ugyancsak arab pénzből építkező Sólyomnak így komoly vetélytársa akadhat a régiós piacon.
Az Etihad Airways ma veszi át hivatalosan is a szerb Jat Airways 49 százalékos tulajdonrészét, ezzel pedig új fejezet kezdődik a már Air Serbia név alatt futó légitársaság történetében - írja a Balkans.com. A Jat Airways név több mint hat évtized után tűnik el.
Az arab légitársaság bejövetelével még ebben a hónapban két Airbus A319-es repülőgép érkezik az Air Serbia-hoz, év végéig pedig további 8 ilyen repülő érkezik. Az első két gépre a személyzetet még az Etihad Airways biztosítja, mivel a megfelelő képzettségű szerb repülő személyzet még nem áll rendelkezésre. A szerb légitársaság ugyanakkor komoly bővítésbe kezd, 100 új légiutas-kísérőt keresnek. Eközben a belgrádi Nikola Tesla repülőtér egyik, jelenleg fapadosok által használt terminálját is fejleszti az Etihad, az Air Serbia pedig az októberben induló téli menetrendjébe 14 új célállomást illeszt be (Budapestre is repülnek majd).
Az Etihad egyre több légitársaságban jelenik meg befektetőként. Az Air Serbia mellett az Air Berlin, Virgin Australia, Air Seychelles, illetve az Aer Lingus társaságokban is rendelkezik részesedéssel, emellett az indiai Jet Airways is az arab légicég látómezejében található.
Az Etihad bevásárlása azért is érdekes, mivel az új, jelenleg formálódó magyar légitársaságot, a Sólyom Hungarian Airways-t is közel-keleti befektetők finanszírozzák, legalábbis a cégvezetés szerint. Év végéig állítólag 6-12 millió euró áll a Sólyom rendelkezésére. Az Etihad ugyanakkor már kapásból több 10 millió dolláros fejlesztéssel indít, jelentős nemzetközi légicégeknél, köztük a Quantas, British Airwaysnél, illetve a Malaysian Airlines-nál pallérozódott menedzsment is érkezik az Air Serbia-hoz. A térségben a szerb légitársaság így minden bizonnyal komoly babérokra tör, ami kérdésessé teheti a Sólyom felfutását, illetve a budapesti reptér régiós központtá varázsolását is.