A Sólyom hamarosan megkezdi működését, és elindítja első gépét, amelyet Álmos vezérnek kereszteltek el – jelentette be a cég vezérigazgatója a társaság első sajtótájékoztatóján.
A Sólyom Airways hamarosan megkezdi működését – jelentette be Vágó József, a légitársaság vezérigazgatója a cég első sajtótájékoztatóján. A vezérigazgató szerint a Malév csődje sokkolta a szakmát, és ezt követően több befektetővel kezdte keresni a kapcsolatot, hogy új magyar légitársaság jöhessen létre.
Több arab befektetővel tárgyaltak, amíg megtalálták az ománi idegenforgalmi mecénást, iletve az egyesült arab emírségekbeli pénzügyi befektetőt.
Külföldön komolyan veszik őket
Vágó szerint a Budapest Airportnak szüksége van egy új magyar légitársaságra, amely prémiumszolgáltatásokkal látja el az utasokat. Emellett a tárasaság postaszolgáltatást is végez majd. Beszámolója szerint kritikus volt a gépek és flotta összeállításának folyamata, melynek eredményeként egy lízingcégtől fognak 6 gépet lízingelni. Mint mondta, jó együttműködést sikerült kialakítaniuk a nemzetközi lízingcégekkel.
Vágó úgy értékelte, külföldön nagyon komolyan veszik őket, a magyar szkepticizmust annak tudják be, hogy eddig csak találgatások voltak, és nem álltak ki a nagy közönség elé.
A társaság számít a korábbi Malév-dolgozókra – mondta a vezérigazgató. A Sólyom Airways elsődlegesen hazai beszállítókat és alkalmazottakat keres a sajtótájékoztatón kiosztott anyag szerint. Ehhez pályázati felhívást tesznek közzé, amely 2013. augusztus 1-jétől lesz elérhető a honlapjukon. Erre jelentkezhet az is majd, aki munkát akar kapni a cégtől. Vágó ugyanakkor hangsúlyozta azt is, hogy kész személyzettel, forgatókönyvvel rendelkeznek, és ha itt lenne az első gép ma, akkor holnap már fel tudnának szállni. “Ez egy új honfoglalás, emeli Magyarország presztízsét, befektetőket csábít ide” – mondta a vezérigazgató.
Álmos vezér az első gép neve
A társaság több multinacionális céggel írt alá szerződést, Vágó beszámolója szerint a Sólyom egy nemzetközi cégcsoport, a Sólyom International Group zászlóshajója lesz. Az első gép lajstromjele HA-SHA lesz, a gépet Álmos vezérnek keresztelik.
Az online értékesítés néhány héten belül kezdődik, akkor publikálják a mentrendet is. Kezdetben 22 célállomás lesz, európai fővárosokba.
A tájékoztatón arra is kitértek, mindent letettek az asztalra, ami szükséges az engedélyekhez, az első gép augusztus 18-i indulása nem a hatóságokon fog múlni. A cég képviselői nem hiszik, hogy fennakadás lenne az engedélyezés során.
Nincs állami pénz
“Nem az a gondom, hogy megtöltöm-e majd a gépeket, hanem hogy tudok-e annyi gépet behozni, amivel a keresletet kiszolgálom” – állította magabiztosan Vágó József, mert szerinte “nagyon komoly vásárlóerővel rendelkező réteg vár minket”.
A Sólyom Airways vezérigazgatója szerint a legfontosabb, hogy van tőkéjük, és könnyedén üzemeltetni tudják azt az 50 gépet, ami az üzleti tervben szerepel. A Sólyom a fapadosokkal szemben átszálló forgalmat is tud majd kezelni. Vágó elmondása szerint a Malévnál a döntéshozatal nagyon bürokratikus volt, ők élni tudnak majd a piaci ad-hoc lehetőségekkel.
Ígéri, a tulajdonosok három éven belül semmilyen osztalékot nem vesznek majd ki, hanem mindent visszaforgatnak a fejlődés érdekében. Állami pénz egyáltalán nincs a projektben.
2017-ben 55 országban
Augusztus elsején kezdik a toborzást, augusztus 18-án száll le az első gép. 2017-ig 50 repülőből álló flottát működtetnének, ebből 20 regionális jet, 20 keskenytörzsű jet, és 10 szélestörzsű jet lenne. 2013-ban 700 fő, 2014-ben pedig 1400-2000 munkavállalóval számolnak. Még idén 31 desztinációba terveznek repülőjáratot indítani, ami jövőre 51-re bővülne, 2017-ben pedig már a világ 55 országában, 96 desztináción keresztül lennének jelen.
Elkezdik a részvénytársasággá alakulást, melynek nyomán tőkeemelés is várható. Nem terveznek szövetségi rendszerhez csatlakozni a támasztott követelmények miatt. A költségeket pedig hatékony működéssel kívánják kordában tartani.