Vegyen BMW-t a neten!
A prémiumautók közötti erős verseny arra ösztönözte a BMW-t, hogy egy érdekes ötlettel álljon elő: a jövőben egyre inkább az internet felé terelnék az eladásokat, ezzel ugyanis hatékonyabbá és olcsóbbá tehetik az értékesítést.
A BMW a jövőben egyre inkább az internetes autóeladásokra helyezi a hangsúlyt, ezzel párhuzamosan egyre kevesebb autószalonra lenne szükség az autógyártó németországi értékesítési vezetője, Roland Krüger szerint. Elképzelhető, hogy nem csak a nemsokára megjelenő i3-ast, hanem minden BMW-modellt is meg lehet majd venni az interneten keresztül. A BMW azt is tervezi, hogy egy Mobile Sales Force-nak nevezett értékesítési csatornán keresztül a potenciális ügyfelek otthonában adjanak el BMW-ket, vagyis a német gyártó értékesítői házhoz mennének. A BMW a hivatalos indoklás szerint nem elsősorban profitcélokat követ az új értékesítési modellek bevezetésével, hanem az ügyfelek változó igényeit, ami persze összességében a profitabilitás javulását is hozhatja – írta meg a Portfolio.
Ami jó az autóvásárlóknak és a gyártóknak, az nem feltétlenül jó a kereskedőknek, ugyanis az új modellben a mostaninál kevesebb szalonra lesz szükség, és az olcsóbb értékesítési csatornák elterjedése a kereskedők hasznát is jelentősen csökkentheti. A BMW elsősorban a nagyvárosokra koncentrálna, megtartanák a Münchenben, Berlinben, Hamburgban, Frankfurtban és Düsseldorfban lévő egységeiket, a kisebb városokban lévő szalonok közül azonban többet is bezárnának. Az átalakítások elsősorban a márka saját üzemeltetésében lévő szalonjait érintenék.