2013. július. 02. 05:36 MTI Utolsó frissítés: 2013. július. 02. 08:55 Vállalkozás

Csányiék cége új terméket dob piacra

Az Új Széchenyi-terv támogatásával megvalósuló több mint egymilliárd forintos beruházással bővíti egészségtudatos vásárlóknak szánt termékválasztékát a Sole-Mizo Zrt. – közölte a Csányi Sándor OTP-vezér családi érdekeltségébe tartozó élelmiszer-ipari cég.

Noha a tejtermékek alapvetően a legegészségesebb élelmiszerek közé tartoznak, a Sole-Mizo Zrt. jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy termékei még inkább hozzájáruljanak a fogyasztók egészségének megőrzéséhez – áll a vállalkozás közleményében.

A 480 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert projekt során az egészségtudatos táplálkozási irányzatoknak megfelelő speciális, új savanyított tejtermékeket kívánnak kifejleszteni, melyeket a jövőben a bel- és külpiacon értékesítenek.

A kutatás eredményeként létrehozandó termékcsalád előállításának alapvető célja, hogy a joghurt-féleségek probiotikus élősejt száma jelentősen növekedjen, egyúttal csökkenjen a gyártás során felhasznált adalékanyagok, illetve cukor mennyisége.

A Bonafarm-csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. Magyarország értékesítésből származó nettó árbevétele 2012-ben meghaladta a 40 milliárd forintot, ennek mintegy negyedét adta az export. A cég mérleg szerinti vesztesége 526 millió forint volt tavaly.

Sole-Mizo Zrt. az ország négy településén – Szegeden, Bácsbokodon, Csornán és Marcaliban – több mint ezer embert foglalkoztat. A Sole-Mizo Zrt. évente több mint 200 millió liter tejet dolgoz fel négy üzemében. A cégnek Romániában és Szerbiában működik leányvállalata.