Vastagon veszteséges a legnagyobb hazai ásványvízcég
Tavaly a Kékkúti Ásványvíz Zrt. összes ásványvízeladása meghaladta a 112 millió litert a korábbi 108 millió literrel szemben; árbevétele viszont 5,4 milliárd forint volt a tavalyelőtti 5,5 milliárddal szemben, a cég vesztesége is növekedett.
A Kékkútinál a válság ellenére sikerült munkahelyeket megőrizni állami támogatás nélkül is; az üzemi éves átlaglétszám 2011-ben és 2012-ben is 81 fő volt – írta közleményében a cég. A vállalat nyilvános mérlege szerint az adózás utáni veszteségük 816 millió forintra emelkedett a tavalyi 652 millió forintról.
A közlemény szerint az ásványvíz-palackozó cég hat márkájával – Theodora, Nestlé Aquarel, Nestlé Vera, Sanpellegrino, Acqua Panna és Perrier – tavaly mennyiségben 12,4 százalékos, értékben 14,5 százalékos piaci részesedést ért el.
Kiemelték, hogy az üveges gépsoron fejlesztést hajtottak végre, jelezve a Kékkúti elkötelezőségét a minőségbiztosítás és gasztronómiaszegmens iránt. A cég 2012-ben a PET-palackok és a kupakok súlyát tovább csökkentette, úgy hogy a fogyasztók számára a minőség változatlan maradt, ennek köszönhetően éves szinten hat százalékkal kevesebb műanyag csomagolóanyagot használtak fel.