Egymillió fontot, azaz mintegy 360 millió forint nyerhet el londoni irodája megalapítására bármely technológiai startup vállalkozás, akár Magyarországról is. A feltételek közt csupán az szerepel, hogy a vállalkozás nem lehet tíz évnél idősebb, és évi forgalma nem haladhatja meg az egymillió fontot. A pályázatban azt kell bemutatni, hogy a cég az egymillió font felhasználásával kiépített londoni hídfőállását hogyan használná fel arra, hogy százmillió fontos vállakozást építsen ki.
Egymillió font londoni cégalapításra start-upoknak, a támogatásért folyó versenyt a londoni „Szilikon-körút” cégeinek egyesülete, a Digital Shoreditch írta ki, támogatói olyan élvonalbeli üzleti vállalkozások, mint a KPMG, London városának több befektetési és promóciós vállalata vagy a Ketchum globális kommunikációs ügynökség. A nyertes pályázó nem csak egymillió fonttal lesz gazdagabb, de a partnerektől segítséget kap londoni működésének elindításához is.
A szervezők a pályázat kiírásával szeretnék Londonra irányítani a figyelmet, amely az egyik legideálisabb telephely egy globális digitális és technológiai üzlet számára. A pályázat május 23-án nyílik meg, részletei itt találhatók meg. A benyújtás határideje augusztus 29., eredményhirdetés decemberben.
Kam Star, a versenyt kezdeményező Digital Shoreditch alapítója szerint a Shoreditch környéki, kelet-londoni digitális és technológiai klaszter ösztönző környezet a kezdő vállalkozások számára, hiszen itt minden olyan támogatást megkapnak, amelyre szükségük van. Büszke arra, hogy a cég által meghirdetett pályázat a világ legnagyobb versengése, amely arra irányul, hogy a világ legjobban fejlődő digitális és technológiai vállalkozásait Londonba vonzza. London Város Egyeteme pedig oktatóinak, kutatóinak és szakembereinek tudását és támogatását ajánlja fel a nyertesnek, újságíró hallgatóik pedig az interneten folyamatosan közvetíteni fognak a verseny állásáról.
Gordon Innes, a London & Partners vezérigazgatója azért éppen Londont tartja a legmegfelelőbbnek start-upoknak, mert London a világ üzleti központja, a kreativitás és tehetség fellegvára. A Tech City – amely a Google és az Amazon otthona is – egy induló vállalat számára az ideális környezet, ahol három év alatt hétszáz százalékos növekedést produkálnak a szereplők. A világ egyik legnagyobb PR és kommunikációs hálózata, a Ketchum európai vezérigazgatója, David Gallagher aláhúzta, hogy a világ vezető technológiai márkái közül már sokan voltak ügyfeleik, és London technológiai fejlődéséhez most azzal szeretnének hozzájárulni, hogy „láthatóbbá teszik” az új, kezdő vállalkozásokat a médiában.