Kínában hódít Csányi bora
Megduplázta kínai exportját a Csányi Pincészet. A kínai piacon érezhetően megnőtt az igény a minőségi, nemzetközi borok iránt. Az idei évben százmilliós kivitelre számít a borászat.
Jó ajánlólevél a pincészet borainak a legnagyobb franciaországi megmérettetésnek számító bordeaux-i Challenge International du Vin 2013 France-on a Kővilla Cuvée 2009-es évjárat aranyérme, amihez idén még a Le Mondial du Rosé-n és a Vinalies Internationales-en megszerzett aranyérem is társult. A kínai piac ugyan jelentős kihívásokat rejt, de a szisztematikus piacépítés a megfelelő tőkeerővel társulva hosszú távon jó esélyeket kínál. – írja az Élelmiszer Online.
Gál József, a Csányi Pincészet Zrt. vezérigazgatója szerint az idei nemzetközi kiállítások tapasztalatai azt igazolják, hogy a felső kategóriás magyar borok, minőségben megfelelnek a nemzetközi trendeknek. Az erőteljesebb exportot azonban az értékesítés területén továbbra is mutatkozó tapasztalatlanság mellett, az egységes magyar bormarketing hiányosságai is akadályozzák. „A testes nagy francia borok hegemóniája után most az adott termőhelyekre jellemző, egyéni ízvilágot képviselő könnyebb, gyümölcsösebb borok a sikeresek” – véli Gál.
Miközben Európában csökken az ültetvények nagysága, a legnagyobb versenytársak az alacsony árkategóriában is jó minőséget nyújtó chilei, argentin és ausztrál borok. A húsz legnagyobb magyar borászat közé tartozó Csányi Pincészet a csúcsborok készítésének szándékával jelentős ültetvényfejlesztést fejezett be a közelmúltban. A közel 600 milliós beruházás eredményeként az újonnan telepített 95 hektáros ültetvénnyel 370 hektárra nőtt a borászat művelésében lévő ültetvényeinek mérete. A legújabb telepítés eredményeként a régióra jellemző hagyományos fajták, a Cabernet Franc, a Cabernet Souvignon, a Kékfrankos és a Merlot mellett, a manapság divatos Syrah tőkék is megtalálhatók a villányi dombokon.