Íme, ezek lettek az Év Termékei
A fogyasztók értékelése alapján választották ki azt a 12 terméket, amelyek az idén elnyerték az Év Terméke díjat – tájékoztatta a versenyt szervező Product of the Year Kft. az MTI-t.
A közlemény szerint ebben az évben a Batz Betty női klumpát, a Bonduelle Prémium üveges gombakonzervcsaládot, a Duracell Turbo Max Powercheck négyes kiszerelésű elemet, a HIMG S.H.E.-módszerrel és S.H.E. tűvel történő hajbeültetési szolgáltatást, a Márka szénsavas üdítőcsaládot, a Mizse 1 literes szénsavmentes ásványvizet, a NESTEA zöld teát sztíviával, az Ooops! háromrétegű 100 darabos papírzsebkendő-családot, a Peridot ásványvizet, a SELFISH konyhakész haltermék családot, a Trinát Decor fémfestéket és a Wellnut diópótló keverék termékcsaládot díjazták.
Az elismeréseket csütörtökön adták át. A nyertesek egy évig jogosultak "Az Év Terméke Díj" logó használatára. A termékminősítési programba a gyártók és forgalmazók a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) kategóriáiban jelölhetik termékeiket. A díjra azokat a háztartási cikkeket, élelmiszeripari és testápoláshoz kapcsolódó termékeket lehet nevezni, amelyek az újszerűséget és az innovatív megoldásokat képviselik, akár a csomagolás, akár a hatóanyag vagy a kiszerelés terén.
A legnépszerűbb magyarországi termékeket a fogyasztók döntését elemző, a GfK Hungária által végzett reprezentatív, 2000 fős kutatás alapján választották ki. Az innovatív termékeket először egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték kategóriánként.
A Product of the Year (Év Terméke) -díjat először Franciaországban adták át 1986-ban. Ma már a világ 29 országában ítélik oda. Magyarországon 2011-ben adták át először.
A nemzetközi tapasztalatok szerint az elismerés jelentős kereskedelmi előnnyel is jár. Franciaországban 2008-ban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. A csomagoláson elhelyezett Product of the Year logó a vásárlók 70 százalékánál jelentett ösztönző erőt az áru kiválasztásakor.