Kisebb-nagyobb bakikkal, de elindította magyarországi webshopját a Tesco, az üzletlánc letarolhatja a piacot. Milyen esélyei vannak a többieknek?
A magyarországi internetes kiskereskedelmi forgalom 2011-ben az eNET mérése alapján 155 milliárd forint volt. Ugyanezen évben a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint – írja a Tesco magyarországi webshopjának indulása kapcsán az Onlinemarketing blog szerzője. "Erre mondják azt, hogy nem egy súlycsoport. Aztán ott van az a tény is, hogy van némi külföldön szerzett tapasztalatuk is, nem nálunk indulnak először."
Berényi Konrád szerint ugyanakkor van, marad esélye más szereplőknek is a hazai online kereskedelemben. Azt írja: "A Tesco árukínálata, bár hatalmas, de korlátozott. Nincs jelen minden területen. Az akciói lehengerlőek, de a nem akciós termékekben már versenyhelyzet van, és nem akcióznak mindig mindent."
A tanácsadó úgy látja, az árukínálat mellett terméktámogatással, kiszolgálásminőséggel, garanciával és hasonló dolgokkal is fel lehet majd venni a versenyt a Tescóval.
A webTescóról itt olvashat bővebben.