Szinte biztos, a koreaiak viszik a cseh Malévet
A cseh kormány az ország nemzeti légitársaságának eladását tervezi, a vevő pedig egyre biztosabb, hogy a Korean Air lesz. A CSA-ban a koreaiak ugyanakkor csak kisebbségi tulajdonrészt szereznek.
A cseh kormány az ország nemzeti légitársaságának eladását tervezi, a vevő pedig egyre biztosabb, hogy a Korean Air lesz - írja a Reuters. A CSA-ban a koreaiak - az egyetlen érdeklődők mellesleg - ugyanakkor csak kisebbségi, 44 százalékos tulajdonrészt szereznek, mivel így uniós többségi tulajdonú marad a légitársaság, és ezzel az uniós cégekre vonatkozó repülési jogai is megmaradnak.
A cseh pénzügyminiszter közölte, hogy a Korean Air - mely ugyanannak a légiszövetségnek, a Sky Team-nek a tagja, mint a CSA - 2,64 millió eurót fizetne a részesedésért, ezzel pedig biztosítani lehet a CSA és a prágai repülőtér jövőjét. A koreai légitársaság már eddig is üzemeltetett közvetlen járatot Prágába, és ha létrejön a megállapodás, akkor a cseh fővárost egyik európai tranzitállomásává tenné.
A veszteséges cseh légitársaság a felszínen maradás érdekében már adott el repülőgépeket és más eszközöket is, hogy el tudja kerülni a kisebb nemzeti légitársaságok, például a Malév sorsát. A CSA 2011-ben 4,25 millió utast szállított, 26 géppel 68, zömében európai célállomásra. 2011-ben összesen 241 millió cseh korona (kb. 12,1 millió dollár) veszteséget produkált.
A cseh kormány eredetileg egy nagyobb nemzetközi légitársaságnak, elsősorban európainak szerette volna értékesíteni a céget, ám elég lanyha volt az érdeklődés. Egy korábbi - 2009-es - privatizációs körben a cseh hátterű Travel Service-nek adták volna el a céget, a vállalat azonban visszalépett, mivel a CSA nem kapta meg az ígért kormányzati tőkeinjekciót.