Idén mindent visznek az outletek?
Idén az outlet piac földcsuszamlásszerű térhódítására elehet számítani – legalábbis amerikai kereskedelmi guruk szerint. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megvalósulhat.
Az outlet centerek koncepciója (is) az Egyesült Államokból indult. Az első outlet center 1970-ben nyílt Pennsylvania államban, ahol ezt megelőzően "gyári outletként" funkcionált, vagyis a gyári dolgozók számára kínálta kedvező áron a kereskedelemből visszamaradt termékeit. Az igény egyre nőtt a megfizethető márkás termékek iránt, így 1970-ben, a gyár alagsorából egy külön épületbe került az árukészlet, ahol a nagyközönség is hozzájuthatott.
Ez az év valódi outletes vásárlási mániát fog hozni – vélekedik a híres amerikai gazdasági- és kiskereskedelmi megmondóember, Chris Boring. Az amerikai Boulevard Strategies gazdasági és kiskereskedelmi elemző cég vezetője arra alapozza jóslatát, hogy a piacról mostanra eltűntek a nem versenyképes outlet központok, a túlélők azonban folyamatosan erősödnek – írja a retail.hu. Az elmúlt évek gazdasági nehézségei kihatottak a vevők vásárlási szokásaira is. Előtérbe került a tudatos vásárlás, és a nyakló nélküli költekezés helyett a megtakarításokon a meghatározóak. Az outletek 2013-ban minden valószínűség szerint Magyarországon is népszerűek lesznek, hiszen azt kínálják, amire a legnagyobb kereslet van: minőséget olcsón.
Évente több millióan látogatják az outlet centereket, keresve az állandó 30-70 százalékos kedvezményeket. Az Amerikából indult koncepció hamar meghódította Nyugat-Európát, majd a Premier Outlet Center 2004-es megnyitásával Magyarországon is megjelent az első csökkentett árazású bevásárló udvar.
Az outletek alapvetően a speciális márkás termékek és divatcikkek iránti keresletre, vagyis olyan áruk iránti igényre alapoznak, amelyek más kereskedelmi csatornákon nem, vagy csak nagyon kis számban jelennek meg. Emellett az árérzékeny, márkahű vásárló elvárásai, aki odafigyel az öltözködésére, de nem tudja, vagy nem akarja az eredeti áron megvásárolni a termékeket.