Megússza a pénztárgépek NAV-osítását egy ágazat
Nem kell pénztárgépet alkalmazniuk, és így a NAV-hoz való bekötést is megússzák az utazási irodák – közölte a Turizmus Panoráma Bulletin.
A jövőben a kereskedelmi egységek pénztárgépeit fel kell szerelni egy adóügyi ellenőrző egységgel (AEE) – idézte fel a pénztárgépekről szóló új rendeletet a Turizmus Panoráma Bulletin.
Az ellenőrző egységet fizikailag a pénztárgép burkolatán belül kell elhelyezni, és ennek az egységnek képesnek kell lennie minden magyar mobilszolgáltató hálózatára felkapcsolódni, illetve akkora tárkapacitással kell rendelkeznie, amely alkalmas legalább egymillió kiadott bizonylat adatainak tárolására; és az egységben működő memóriamodul kapacitásának el kell érnie a 16 gigabite-ot – tették hozzá.
Az utaztatókat érintő lényeges pont, hogy a pénztárgép alkalmazásának kötelezettsége alól kivételt képez "az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltatóiroda utazási szolgáltatásai tekintetében" – közölte a beszámoló. A portál szerint viszont kellemetlen, hogy ha az utazási irodában utazási szolgáltatáson kívül más szolgáltatást vagy terméket – például útikönyvet – is értékesítenek, akkor arról már a rendeletnek megfelelő pénztárgéppel kell kiállítani a nyugtát.
Az adattovábbítás alóli felmentés egyébként az adóhatóságtól csak akkor kérhető, ha a pénztárgép olyan helyen üzemel, ahol az adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat nem érhető el. A kérelem benyújtása, illetve az egyedi mentesség megadása azonban nem érinti az adóalany azon kötelezettségét, hogy nyugtát online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrző egységgel felszerelt pénztárgéppel állítson ki.
Az egyedi mentesség csak az adattovábbítás módjára vonatkozhat és egy évre szólhat. Az egyedi mentesítés időtartama alatt a pénztárgép üzemeltetője az adatokat köteles CD/DVD lemezre, illetve más, egyszer írható optikai adathordozóra menteni és havonta megküldeni az adóhatóságnak.