Alig reklámoznak az engedély nélküli játékszervezők
A múlt évben egyértelműen csökken az engedély nélküli szerencsejáték szervezők hirdetési kedve. Kifejezetten a televízóban megjelent reklámok alapján tavaly összesen 615 millió forint értékű reklámot lehet ehhez a hirdetői körhöz kötni.
A piac szűkül, így a hirdetési kedv is csökken, egyre kevesebben engedhetik meg maguknak a drága tv-hirdetéseket, így azok száma csökkent – írja az ittapiros szerencsejáték blog. Az elmúlt évben az engedély nélküli szerencsejáték szervezők összesen 70 százalékkal kevesebb, szám szerint 2275 tv-reklámot közöltettek le.
Változott a reklámozók összetétele is. A chilipoker, amely 2011-ben még az összes hirdetés 30 százalékát jegyezte, tavaly már nem hirdetett egyáltalán, új belépő viszont az Unibet. Nőtt a bet 36, de csökkent a PokerSatrs, a bwin, valamint a Full Tilt reklámozói kedve is.
2011 | 2102 | |||
darab | százalék | darab | százalék | |
bet365.com | 415 | 5 | 563 | 25 |
Betfair Fogadó Közösség | 121 | 2 | 0 | 0 |
bwin.com | 1281 | 17 | 382 | 17 |
chilipoker.com | 1576 | 20 | 0 | 0 |
chilipoker.net | 2159 | 28 | 0 | 0 |
fulltiltpoker.com | 1068 | 14 | 384 | 17 |
pokerstars.net | 1096 | 14 | 631 | 28 |
Unibet | 0 | 0 | 315 | 14 |
forrás: ittapiros.com |
A múlt évben a hirdetések legnagyobb részét (listaáron csaknem 200 millió forint értékű tv-reklámot) az olimpia ideje alatt júniusban adták, le de szorosan ezt követi a november hónap, amikor a Full Tilt újraindult.
A hirdetések 46 százaléka pókerrel kapcsolatos volt, 39 százaléka sportfogadással, míg 15 százaléka kaszinóhirdetés volt.
Menyiben fog ez a helyzet változni 2013-ban? Nehéz előre megbecsülni. Ha megvalósul a tervezett távszerencsejáték-szabályozás és bevezetik az IP-szűrést, és uram bocsá' hirdetési tilalom is lesz, akkor nagy valószínűséggel ez a piac még kisebb lesz, ha tovább folyik az időhúzás, várakozás, akkor valószínűleg növekedni fog.