Egyre izmosabb az online reklámpiac
A múlt év végén folytatódott a kedvező tendencia a hazai online és mobil hirdetési piacon. Az IAB NORI mutatóban szereplő vállalkozások 10 százalékot meghaladó növekedést értek el az egy évvel korábbihoz képest 2012. utolsó negyedévében.
Az év végére összeszedte magát a hazai online és mobil hirdetési piac, komoly növekedést hozott az utolsó három hónap a szegmensben. Az IAB Adex NORI index adatai alapján az utolsó negyedévben 10,1 százalékkal bővültek a mérésben részt vevő cégek netes és mobil reklámbevételei az egy évvel korábbihoz képest.
A tavalyi negyedik negyedévben erősödött az előző három hónap tendenciája és az IAB Adex NORI mutató alapján a magyar online és mobil hirdetési piac fokozódó dinamikával növekedett – írja az mmonline. Noha az októbertől decemberig tartó időszakban a konjunktúra mutatók a recesszió mélyülését jelzik, az IAB NORI felmérésben szereplő társaságok online és mobil bevétele az egy évvel korábbit 10,1 százalékkal haladta meg.
Ez azért is figyelemre méltó, mert a múlt évben a második legjobb negyedév, a harmadik is csak 6,7 százalékos bővülést hozott. Az első negyedévben 2011. hasonló időszakával összevetve 3,1 százalékkal nőtt az online és mobil reklámpiac, míg 2012. második három hónapjában mindössze 0,5 százalékos volt a fejlődés éves összevetésben.