Eltűnőben a diszkontáruházak árelőnye
Alig kerül kevesebbe ugyanaz a karácsonyi bevásárlókosár a diszkontáruházban, mint a hipermarketekben. Sőt, a szigorúan azonos kosarak összevetésből az derül ki, hogy a diszkontok drágábbak a hipereknél.
Annak ellenére, hogy több húzótermék esetében a Tesco drágább volt Budaörsön, mégis itt volt olcsóbb a kosár egésze. Összességében kevesebb mint 400 forint volt a két kosár közötti különbség, azaz 3,5−3,8 százalékkal tér el a két hipermarketnél – írja a Napi Gazdaság Online.
Az egyes termékek árkülönbségének egyik oka, hogy a láncok forgalmát ma már sokkal inkább a törzsvásárlók adják − a cégek hűségprogramot működtetnek −, vásárlóik pedig akkor sem mennek a konkurenciához napi fogyasztási cikkért − különösen a karácsonyi kereskedelmi őrületben −, ha máshol olcsóbban jutnának hozzájuk.
Az Aldi az egyetlen, amely − nagyjából − összehasonlítható a két hipermarkettel, de alig van olyan márkatermék, amely itt és a hipereknél is megtalálható. Az Aldiban nincs Unicum és természetesen nem vág profiljába a friss haláru sem − itt és a Lidlben sem értékesítenek élő pontyot. E két termék árának levonása után kiderült, hogy az Aldinál mind a Tesco, mind az Auchan olcsóbb a karácsonyi kosár tekintetében. A Lidl olcsóbban adta a kosarat, de a Tesconál így drágább tudott lenni.