2012. október. 16. 17:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. október. 16. 17:07 Vállalkozás

Négy százalékos profit növekedés a Coca Cola-nál

Az atlantai székhelyű vállalat a harmadik negyedévben 4 százalékos nettó jövedelemgyarapodást könyvelhetett el a globális piaci értékesítéseknek köszönhetően. A Coca Colának a fejlődő országokban növekvő középosztály fogyasztásából sikerült tőkét kovácsolnia.

A világ legnagyobb italgyártója a hazai piacon is növelte eladásait, a változó ízlések és növekvő ellenszenv ellenére, miszerint az elhízás fő okozói a vállalat által gyártott üdítőitalok; az Észak-Amerikai régióban így is sikerült 2 százalékos növekedést elérniük. Bár a klasszikus termékek értékesítése stagnált, az új árucikkek, mint a Powerade sportital vagy a Fuze teák felhúzták az eladási statisztikákat.

Ehhez képest Indiában 34 százalékkal több kólát adtak el tavalyhoz képest, míg az összes eladott termék mennyiség is 15 százalékkal nőtt. Ahogy a fejlett országokban csökkenek a vállalat eladásai, úgy erősíti jelenlétét a fejlődő piacokon. Korábbi bejelentés szerint 5 milliárd dollárt terveznek befektetni az országban a következő nyolc évben. Ez az összeg több mint kétszer meghaladja az 1993-as piacra lépésük óta befektetett tőkét. A vállalat negyedéves eredményéhez a költségek lefaragása is hozzájárult. – tette közzé az Associated Press  

 

hvg360 Matalin Dóra 2024. december. 18. 19:30

Mazzag Izabella, az Azahriah-film rendezője: Az a hitvallásom, hogy nem kell mindent érteni, néha elég csak érezni

Elvégezte a Táncművészeti Egyetemet, de tudta, hogy az SZFE-re kell járnia. A Színművészeti átalakítása óta szimbolikus rémálmai vannak. <strong>Falkám című filmje sikere váratlanul érte, azóta állandóan a pszichés betegségről kérdezik. </strong>Szívesen válaszol, mert sok pozitív visszajelzést kap, hogy mennyi embernek segít ezzel. HVG-portré.