Az olimpia hazavágta a londoni üzleteket
A hét elején nyilvánosságra hozott brit kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján az idei évben augusztus volt a leggyengébb hónap a kiskereskedelmi eladások terén. Ezzel tehát végleg szertefoszlottak az olimpia közvetlen forgalomélénkítő hatásáról szőtt remények.
„A Brit Kiskereskedelmi Konzorcium adatai szerint London egyébként népszerű, bevásárló utcái az olimpiai idején szinte kongtak az ürességtől” – mondta Mészáros Tibor, a K&H Bank betéti és befektetési marketing főosztály igazgatója, a K&H olimpiai és paralimpiai kártyaprogram zsűritagja.
A Brit Kiskereskedelmi Konzorcium adatai alapján az augusztus kiemelkedően gyenge hónap volt az online értékesítések tekintetében is. A hónap során elért 4,8 százalékos növekedés a legrosszabb eredmény 2008 októbere óta, amikor is elkezdték az online vásárlásra vonatkozó adatok gyűjtését. Az online vásárlások száma különösen az esti órákban csökkent, amikor az emberek az olimpiai eseményeket követték nyomon a televízióban vagy online.
„Az olimpiai hatásaira visszatérve érdemes még megemlíteni a The Guardian megbízásából végzett kutatás eredményeit. Ezek alapján a britek 55 százaléka véli úgy, hogy megérte az olimpiai ráfordítás. A felmérésben résztvevők mindössze 35 százaléka sokallta az olimpiai játékok megszervezésének költségeit, és felesleges pénzkidobásnak tartotta azt az amúgy is súlyos gazdasági helyzetben” – tette hozzá.