Mindent visz az MSC a magyar hajózó turizmusban
Továbbra is a hajóutak számítanak a turizmus egyik legdinamikusabb szegmensének. Az idei bővülés után jövőre ismét jelentősen nőhet a tengeri turisták száma azzal együtt is, hogy a Costa Concordia téli hajótörése komoly sallert adott az ágazatnak.
A Cruise Lines International Association (CLIA) legfrissebb elemzése szerint az idei jelentős bővülés után jövőre a Costa Concordia téli tragédiája ellenére tovább emelkedik az utasok száma világszerte. A növekedés fő motivációja a fogyasztói bizalom erősödése volt – írja a Napi Gazdaság Online. A szektor minden szegmense szárnyal, a folyami hajókázástól a luxusutakig; az úti célok között továbbra is a karibi térség vezet, de egyre népszerűbbek az alaszkai és az északi-tengeri hajóutak is.
Magyarországon a világtrenddel ellentétben idén stagnál ez a piac. A több neves hajóstársaságot − Celebrity, Costa, Royal Caribbean − képviselő Tensi-csoport igazgatója, Tarnóczi Barna szerint a tavalyi kiugróan jó év után 2012-ben nem növekszik a hajózást választó turisták száma. A jelenlegi gazdasági helyzetben csak az olcsóbb utakat − és szerényebb színvonalat − kínáló társaságok tudnak erősödni. Az MSC hajóstársaság már lezárult ajánlata például 99 900 forintért kínált két főnek nyolcnapos földközi-tengeri hajózást. A cég útjainak fő hazai értékesítője, a Vista Utazási iroda a forgalom megduplázódásáról számolt be: az év első felében 800 jegyet adtak el az olasz társaság útjaira. A 12 tengerjáróval rendelkező MSC idén 1,4 millió utast szállít, jövőre minimum 1,5 millióval számolnak.