Nagy dobásra készül a Tesco
Gyenge negyedévet zárt a Tesco hazai piacán, elemzők kíváncsian várják, mit hoz ki az áruházlánc beígért nagy fejlesztési tervéből. Állítólag milliárdos terjeszkedésről van szó, de nem tudni, hogy mikor és milyen tempóban.
Ismét csökkent a brit Tesco áruházlánc bevétele hazai piacán, igazolva a cégvezetés januári profit figyelmeztetését – írja a Napi Gazdaság Online. A világ 14 országában 6000 boltot üzemeltető vállalat közleménye szerint a májusi 26-át megelőző 13 hétben – a cég üzleti évének első negyedében – a fogyasztói bizalom hanyatlása miatt éves összehasonlításban csak 2,2 százalékkal emelkedett legalább egy éve nyitva tartó egységei bevétele. Ebben benne van a benzinkutak értékesítése is.
A nagy-britanniai üzletekben – az üzemanyag-eladások, az áfa és a fogyasztási adó nélkül számítva – 1,5 százalékkal csökkentek az értékesítések – ez nagyjából pariban van a 2011-es 1,6 százalékos éves visszaeséssel. A Tesco versenytársai, a Sainsbury és az Asda jobb eredményeket értek el, amit részben az magyaráz, hogy kevesebb tartós fogyasztási cikket kínálnak. Ezek vásárlását ugyanis könnyebben elhalasztják a vásárlók, mint például az élelmiszerekét.
A cégvezetés azzal magyarázza a bizonyítványát, hogy a kiskereskedelmi piacon nagyon erős a verseny, az ellenfelek folyamatos kuponozással, kedvezményekkel csábítják boltjaikba a vevőket. Phil Clarke, az áruházlánc vezérigazgatója – aki árurakodóként kezdte a Tescónál – áprilisban új terjeszkedési tervekről számolt be, amelyekkel fel akarják támasztani a vállalat nagy-britanniai értékesítését. Egymilliárd fontot (1,23 milliárd euró) költenek a szupermarketek, az online vásárlás és a termékkínálat javítására.