Leadták 2011-es eredmény- és mérlegbeszámolóikat a hazai diszkontláncok is. Az eddig ismert számok alapján a legnagyobb tempóban az Aldi növelte forgalmát, miközben a Profi piaci súlya csökkent. A Lidl Magyarország Bt. adataira július végéig várni kell, üzleti éve nem egyezik a naptári évvel − márciustól februárig tart.
Egy kivétellel közzétették 2011-es beszámolóikat a hazai diszkontláncok. Az eredmény vegyes, a valószínűsíthetően piacvezető Lidl adatai még nem elérhetők. A cégek vegyesen teljesítettek: míg az Aldi harmadával növelte nettó árbevételét 2010-hez képest, addig a Profi közel 7 százalékos csökkenést szenvedett el, a Penny Market pedig szűk 8 százalékos bővülést mutatott – írja a Napi Gazdaság Online. A forgalom alapján a Penny áll az élen, az Aldi viszont a Profi teljesítményének közel tripláját hozta, miközben 2010-ben még csak bő kétszeres volt a szorzó.
Üzemi szinten a forgalom csökkenését felülmúló ütemben, több mint harmadával nőtt a Profi vesztesége, meghaladta az 1,3 milliárd forintot. Az adózott veszteség pedig ennél is gyorsabban gyarapodva megközelítette az 1,7 milliárd forintot. A Penny Market üzemi eredménye javult, a többlet meghaladja a 670 millió forintot, az adózott nyereség ugyanakkor a harmadával, 464,5 millióra apadt. Az Aldi számait az intenzív terjeszkedése befolyásolja, ennek köszönhető a látványos forgalomnövekedése, illetve ennek eredménye, hogy az üzemi veszteség meghaladja a 7 milliárd forintot. Igaz, ez − valamint a 6,9 milliárdos adózott veszteség − szerényebb, mint a 2010-es mínusz. Az Aldi beszámolójának kiegészítő melléklete megjegyzi, hogy ezzel a korlátlan ideig tovább vihető veszteség 37,1 milliárd forintra nőtt.
Bár a Lidl mostani gazdasági évének számai még nem állnak rendelkezésre, a Nielsen adataiból valószínűsíteni lehet, hogy forgalom alapján továbbra is vezeti a diszkonttoplistát. Sőt a teljes kiskereskedelmi szektort tekintve megelőzhette az Auchant is, amivel a Tesco, a CBA, a Coop, a Spar és a Reál után összesítve a hatodik helyre futhatott be.