A Gemius-Ipsos méri a magyar internetet
A jövő évtől ismét a Gemius-Ipsos konzorcium végezheti a magyar online és digitális piac hivatalos közönségmérését. Az eredményt a döntőbizottság egyhangú szavazása alapján hozták meg.
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és az IAB Hungary által szervezett, Máth András vezetésével megvalósított, magyar online és digitális piac közönségmérési tenderén a döntőbizottság egyhangúan a Gemius-Ipsos konzorciumot jelölte meg a nyertesnek, ezért vele kezdi meg a 2013 és 2017 közötti szerződés részleteinek tárgyalását – írja a Kreatív Online. A szolgáltatást a későbbiekben megrendelő konzorcium megalakításához vezető tárgyalásokat a következő hónapokban folytatják le a médiatulajdonosok és ügynökségek. Az iparági konzorciumhoz eddig több mint 25 vállalkozás csatlakozott, az IAB-MAKSZ várja további tagok jelentkezését.
A kutatási tender 2011 őszén készült el több mint 10 vállalat szakértőinek együttműködésével. A pályázati anyagot a döntőbizottság 2011. december 5-én tette elérhetővé a kutatók számára. A pályázati anyagot 7 kutatóintézet vette fel, és végül 3 konzorciumi ajánlat érkezett a február 13-ai határidőre.
Az ajánlatok értékelésével megbízott szakértői bizottság javaslata alapján a döntőbizottság február végén az Gemius-Ipsos és a Gfk-Medián konzorciumokat hívta meg a második ajánlati körbe, ahol személyes prezentációkon mutathatták be az ajánlatukat március 6-án. A személyes találkozón feltett szakmai és üzleti kérdéseket március végén írásban válaszolták meg a kutatók, aminek eredményeképp a döntőbizottság április elejére egy harmadik ajánlati körre kérte fel a kutatókat.
A közleményben azt írják, hogy a folyamatban a döntőbizottság és kutatók közösen arra törekedtek, hogy a szolgáltatási portfólió és a vállalási árak minden potenciális megrendelői csoportnak elérhetőek legyenek, éppen ezért még április végén is tartottak a tárgyalások. Az utolsó (ötödik) ajánlati szakasz ért véget május 14-én, aminek az eredménye a mostani döntés.
A 2013 januárjától induló kutatás egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy forrásból lehet majd megismerni a hazai és külföldi oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét. A kutatás eredményeitől azt várják a megrendelők, hogy az interaktív hirdetési piactér sokrétű, stabil, folyamatosan elérhető, megbízható adatokhoz jut a következő 5 évben.