2012. május. 11. 09:20 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. május. 11. 09:11 Vállalkozás

Napi: a táskákat keresik leginkább a luxustermékek közül

A luxustermékek között is a legfelső kategóriát, azon belül az egyedi, különleges holmikat keresik a világ tehetős vásárlói - írja a Napi Gazdaság. Az ágazat forgalma idén új rekordot érhet el, a hajtóerőt továbbra is az ázsiaiak jelentik.

Akár a 200 milliárd eurót is meghaladhatja idén a luxustermékek globális piacának forgalma a tavalyi 191 milliárd után − idézi az olasz Altagamma Foundation legfrissebb, a Bain & Company tanácsadó cég közreműködésével készült felmérését a Napi Gazdaság.

A szárnyalás − mint már évek óta − a kínai vásárlásoknak köszönhető, még ha lassul is a tempó: idén 18−22 százalékkal több luxustermék találhat gazdára az ázsiai országban, mint egy évvel korábban. Komoly húzóerőt jelent a más feltörekvő országokból, így Brazíliából, Mexikóból és az egész délkelet-ázsiai térségből érkező kereslet is − tették hozzá a felmérés készítői.

Az örökös ígéret földjének számító India is beváltja a hozzá fűzött reményeket: a luxusipari cégek ottani terjeszkedése nyomán idén már 15−20 százalékos bővülés is összejöhet az elmúlt évek 10 százalék körüli üteme után. A luxusipar legerősebb szereplői továbbra is a kiegészítők, csakúgy, mint 2011-ben. A legtöbb vevőre a bőráru-, illetve táskakészítők számíthatnak, de élénk marad a kereslet az ékszerek, az órák és a cipők iránt is.