A Nespresso mindent visz
A svájci Nestlé-konszern forgalma 5,6 százalékkal 21,39 milliárd frankra növekedett 2012 első negyedévében. A bővülést a Magyarországon is kedvelt Nespresso kávékapszulák iránti kereslet húzta.
Világszerte összesen 20 százalékkal növekedett ez elmúlt három hónapban a svájci Nestlé által gyártott Nespresso kávé-kapszulák iráni kereslet. Többek között ennek köszönheti a vállalat, hogy az összforgalma 2012 első negyedévében 5,6 százalékkal volt magasabb, mint 2011 utolsó negyedévében. A dinamikusan fejlődő országokban 13 százalékkal nőtt a forgalom, míg a fejlett országokban alig 3 százalékkal. A cég organikus növekedése 7,2 százalékok tett ki (ebbe a nem számít bele más cégek felvásárlása).
A cég nem hoz nyilvánosságra adatokat arról, hogy Magyarországon az elmúlt hónapokban a fogyasztók hány Nespresso kapszulát vettek. Azt viszont lehet tudni, hogy a Nespresso forgalma a termékpaletta 2006-os bevezetése óta minden évben növekedett. Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője szerint 2011-ben is a nemzetközi trendnek megfelelően, mintegy 20 százalékkal nőtt. Egy kapszula ára 105 és 126 forint között mozog.
A mai sajtótájokoztatón a svájci cég vezérigazgatója, Paul Bulcke, a pozitív eredmények ellenére nem mutatkozott túlzottan optimistának. "eddig bejönnek az idei évre megfogalmazott várakozásaink, azaz 2012 a kihívások éve lesz, mivel a fejlett piacok többségében visszaesővben a fogyasztók bizalma. Ezzel szemben a feltörekvő piacokon a gazdasági közeg dinamikus és esélyekben gazdag." A svájci frank erőssége viszont nem kedvezett az exportnak.
A Nestlé 2012-ben Bulcke szerint átlagosan 5-6 százalékos organikus növekedést akar elérni.