A német kormány meg akarja fékezni a benzinárak mértéktelen emelkedésést, ezért árfék bevezetését tervezi.
Németországban a csúcsra emelkedő üzemanyagárak mozgásának korlátozását, úgynevezett árfék bevezetését tervezi a kormány pénteki lapértesülések szerint – írja a Világgazdaság. A törvényhozás felsőháza felszólította a kormányt, hogy vizsgálja meg, miként fékezhető meg az ármozgás. A gázolaj literenkénti átlagára már több mint 1,50 euró, a benziné 1,70 euró.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/59e15af7-74af-4473-a1fc-46300e9c2c12.jpg)
A Német Ipari és Kereskedelmi Kamarák Szövetsége (DIHK) is arra figyelmeztetett, hogy a magas benzinárak komoly veszélyt jelentenek a német gazdaságra. Ezért a szervezet azt követelte a kormánytól, hogy avatkozzon be a helyzet további éleződése esetén. Arra az esetre, ha a benzinárak hosszú távon magas szinten állnak be, a DIHK elnöke azt követeli a szövetségi kormánytól, hogy mérsékelje az energiaadókat. A Handelsblatt értesülése szerint a magas benzinárakra tekintettel a német kormánykoalíció jelenleg intenzív tárgyalásokat folytat lehetséges ellenintézkedésekről.
Németországban az üzemanyagárak rendszerint naponta többször változnak, és mindig azokban a napszakokban emelkednek, amikor a legtöbben tankolnak. A napon belüli árkülönbség elérheti a 15 eurócentet.
Felvetődhet az úgynevezett nyugat-ausztráliai modell bevezetése, amely szerint a kutaknak mindennap 14 óráig jelenteniük kell egy hatóságnál a másnap alkalmazandó árakat. Ezeket reggel 6 órakor állíthatják be, és 24 órán keresztül tilos a változtatás. Az osztrák megoldás szerint naponta csak egyszer, délben lehet változtatni az árakat.