Örül a szállodaszövetség az egységes idegenforgalmi adónak
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) nagy örömmel értesült arról, hogy a budapesti kerületek a fővárossal együttműködve egységes idegenforgalmi adó alkalmazásáról döntöttek.
A szövetség csütörtöki állásfoglalásában azt írta: a megállapodás alapján Budapest turisztikai promóciójára a jövőben mintegy 1,4 milliárd forint többletforrás állhat rendelkezésre úgy, hogy a beszedett 4 százalékos adómérték negyedét, vagyis 1 százalékot egy közös marketing alap létrehozására fordítják.
Az MSZÉSZ szerint a mostani döntés megalapozhatja, hogy Budapest turizmusa csökkentse versenyhátrányát a régiós vetélytársaival szemben és a jelenleginél nagyobb turisztikai bevételeket realizáljon. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége készségesen nyújt a jövőben is szakmai segítséget a források legésszerűbb és leghatékonyabb felhasználására, ugyanakkor felhívja a döntéshozók figyelmét arra, hogy az unió gyakorlatában a beszedett idegenforgalmi adó teljes összege a turizmus fejlődését szolgálja és reméli, hogy a készülő turizmus törvény ezt az uniós gyakorlatot fogja átvenni.
Emlékeztetnek arra, hogy a szövetség a korábbi kerületi adókivetési gyakorlat várható kedvezőtlen hatására a 2010. decemberi bevezetés óta számos levélben és személyes tárgyaláson hívta fel a döntéshozók figyelmét.
Az egységes, 4 százalékos idegenforgalmi adó alkalmazása mellett fontos lenne az egységes értelmezés és a beszedés egyszerű végrehajthatósága is - hívja fel a figyelmet az MSZÉSZ. Példaként említi, hogy a mentességet élvező utazókkal szemben ne támasszanak a gyakorlatban teljesíthetetlen követeléseket a mentesség igazolására és vegyék figyelembe a "vendégkönyv nyilvántartás" - kötelezettség előírásánál a személyi adatok ellenőrzésére vonatkozó hatályos rendeletet.
Rogán Antal (Fidesz-KDNP), V. kerületi polgármester szerdán jelentette be, hogy egységesítik az idegenforgalmi adó kivetési gyakorlatát a budapesti kerületek a fővárossal együttműködve, ennek alapja a 4 százalékos adómérték lesz. A 4 százalékos adómérték negyedét, vagyis 1 százalékot egy közös marketingalap létrehozására fordítják. Ennek az összege nagyságrendileg, az idei számokból kiindulva 700 millió forint, ezt a Magyar Turizmus Zrt., illetve az állam kiegészítené egy ugyanekkora összeggel, vagyis egy 1,4 milliárd forintos alap jöhet létre – ismertette a belvárosi polgármester szerdán.