Több Mizo terméket készít a Sole
Az elkövetkező hónapokban több Sole elnevezésű termékét Mizo márkanév alatt hozza forgalomba a Sole-Mizo Zrt., a márkák közötti átcsoportosítástól forgalmának növekedését várja a tejipari vállalat.
A Sole márka ugyanakkor nem szűnik meg, mivel a cég exportja jelentős mértékben támaszkodik a Sole logóval forgalmazott termékekre. Ezért például több sajtot, kávétejszínt és reggeli italokat – amelyek elsősorban a román, az arab és a balkán országok piacain népszerűek – nem érinti a változás.
Szilágyi László, kereskedelmi és marketing igazgató közölte: a cég árbevétele 2010-ben 36,6 milliárd forint volt. Ez az előző évhez képest 2 százalékos visszaesést jelentett, ami elsősorban a 2010-ben jelentősen megnövekedett nyerstej-alapanyagár által okozott fogyasztás-csökkenéssel magyarázható. A társaságnál a kivitel jelenlegi részaránya a teljes árbevétel 22 százaléka.
A szakember véleménye szerint a nyerstej árának növekedése tovább erősítette a fogyasztás visszaesésének kedvezőtlen folyamatát. Így elképzelhető az árbevétel további csökkenése, de ennek mértékét még nehéz meghatározni. A csökkenő forgalmat termékfejlesztésekkel, illetve az értékesítési munka hatékonyságának további növelésével igyekeznek ellensúlyozni – tette hozzá.
A márkák közötti árcsoportosítástól a cég a forgalom növekedését reméli, mivel a Mizo márkanév alatt forgalomba hozott termékeket a fogyasztók nagyobb bizalommal vásárolják a társaság szerint.