Profit nincs, de bővül a piac - Jelentett az Amazon
A világ legnagyobb online áruháza a 2011.
A világ legnagyobb online áruháza a 2011. január-márciusi időszakban 201 millió dollár, részvényenként 44 cent nettó profitot termelt, amely majd harmadával marad el a 61 centes elemzői várakozásoktől. Ez immáron negyedik negyedév, amikor a webbolt csalódást keltő eredményről ad számot.
A magyarázat a számottevő forgalomemelkedés, amely jelentős beruházásokat (raktárak és adatközpontok létrehozását), s ezzel együtt komoly költségnövekedést tett szükségessé. A számok az állítást igazolják: az értékesítés 38 százalékkal 9,86 milliárd dollárra nőtt, amely jócskán magasabb a Bloomberg által megkérdezett elemzők 9,54 milliárdos prognózisánál.
A befektetők, úgy tűnik elfogadták az érvelést: a részvény nem esett a zárás utáni kereskedésben az amerikai piacon pedig a 180 dolláros részvényárfolyamhoz mérten a 44 centes eredmény igen csekély hozamként értékelhető.