2011. március. 23. 11:13 MTI Utolsó frissítés: 2011. március. 23. 11:11 Vállalkozás

Oroszország a magyar borok célkeresztjében

A minőségi magyar élelmiszerek és borok oroszországi forgalmazását segítő magyar-orosz vegyesvállalat létrehozását szervezi a Vállalkozók Klubja Egyesület.

A részvénytársaságot várhatóan május elején alapítják meg 150 millió forintos alaptőkével, magyar és orosz pénzügyi, illetve szakmai befektetők - mondta el az MTI-nek Ujhelyi Sándor elnök. Céljuk az, hogy az orosz üzletekben több száz különálló stelázsin kínálják a garantáltan magyar és garantáltan minőségi termékeket.

Az egyesület azért is lát nagy fantáziát a kezdeményezésben, mert Oroszországban hódítanak a kisebb alkoholtartalmú italok, 1992 és 2004 között két és félszeresére nőtt az orosz borfogyasztás, s Chilétől Új-Zélandig egyre több ország ismeri fel az orosz piacban rejlő lehetőségeket.

Az egyesület, felismerve a helyzetet, kérdőívet küldött ki több mint 400 magyar pincészetnek, melyek közül negyven válaszolt is. A jelentkezők március 22-én találkoztak a szervezőkkel, s megállapították, valóban szükség van az exportot segítő együttműködésre.

Magyarország éves bortermelése 3 millió hektoliter körüli évente, míg Oroszország borimportja meghaladja az évi 6 millió hektolitert. Még a kilencvenes évek közepén is Oroszország volt a magyar borok ötödik legnagyobb piaca, mára azonban az első tízben sincs.

Magyarország évente 0,68 millió hektoliter bort exportál.

Az egyesület szerint a piacvesztés egyik fő oka, hogy mára eltűntek a régi külkervállalatok, a maiak pedig akut tőkehiánnyal küzdenek. A gazdák eközben "a pinceajtóban ülve" várják, hogy idejöjjön a vevő, míg más országok rendkívül aktívan, tömegével viszik a bort ki Oroszországba.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.