Volvo: Made in China, made for China
A következő öt esztendőben 10-11 milliárd dollárt költene beruházásokra világszerte a Volvo – jelentette be pénteken a...
A következő öt esztendőben 10-11 milliárd dollárt költene beruházásokra világszerte a Volvo – jelentette be pénteken a svéd autógyártó vezérigazgatója, Stefan Jacoby. A cég – amit tavaly vásárolt meg a Fordtól 1,5 milliárd dollárért, egy kicsi, de ambiciózus kínai konkurens, a Geely Holding Group – elsősorban a feltörekvő piacokon szeretné megerősíteni pozícióit. A cégvezetés tájékoztatása szerint termelőegységet hoznak létre a közeljövőben Kína dél-keleti részén, s nem kizárt, hogy ezt követően a világ legnépesebb országának észak-keleti térségében is alapítanak egy gyárat.
Stefan Jacoby, aki korábban a Volkswagen amerikai érdekeltségét is irányította komoly bővüléssel számol a kínai piacon, amely a világ legnagyobb nemzeti autópiaca. A tervek szerint 2012-ben a Volvo már 200 ezer gépkocsit adhat el az országban, ami igen komoly (éves szinten mintegy 40 százalékos) bővülést jelenten a tavalyi 39 ezerhez képest.