2010. november. 22. 12:42 MTI Utolsó frissítés: 2010. november. 22. 12:45 Vállalkozás

Konkurense adatbázisából épített sajátot egy dm-cég

Jogellenes adathasználat és a szerzői jogok megsértése miatt első fokon pert nyert a direkt marketing piacon működő TeleData Kft. az ózdi Digi Sales Ügynöki, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben - közölte a TeleData hétfőn.

Pert nyert a TeleData Kft. egy illegális adatfelhasználóval szemben, a cégközleménye szerint a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság a Digi Salest 2 millió forint pénzbírságra büntette és eltiltotta az illegális tevékenységtől, a további jogsértéstől. Ezen túlmenően arra kötelezte, hogy az egyik legismertebb portálon hozza nyilvánosságra az ítéletet, amely a napokban emelkedett jogerőre.

A TeleData azért indította a pert, mert a Digi Sales nem rendeltetésének megfelelően használta az általa a kft.-től megvásárolt adatbázist, illegálisan egy másikat hozott létre belőle. Ezzel szerzői jogokhoz fűződő tiltásokat is áthágott, mivel harmadik fél számára szolgáltatást végzett az adatbázis felhasználásával. Ezen kívül több ponton megsértette az előfizetői szerződés tételes rendelkezéseit, illetve több alkalommal is direkt marketing célból keresett meg egy olyan ügyfelet, aki kifejezetten kérte, hogy személyes adatai erre a célra ne legyenek felhasználhatók (dm-tilos rendelkezés). A TeleData korábban nyert már pert egy másik társasággal szemben: akkor az alperes úgy használta fel a TeleTár adatait, hogy azt nem vásárolta meg, és szintén figyelmen kívül hagyta az előfizető dm-tilos rendelkezését.

A közlemény idézi Bartók Jánost, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnék, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon. Ez nemcsak a TeleData érdeke, hanem azon cégeké és magán ügyfeleké is, akik betartják az előírásokat. A bírósági ítélet ismét bizonyította, hogy nem lehet büntetlenül olyan ügyfeleket zaklatni, akik kifejezetten tiltják, hogy direkt marketing céljából megkeressék őket, illetve hogy az adatbázisok illegális használatáért utóbb súlyos árat kell fizetnie a törvénysértőknek. 

A direkt marketing piacon 18 éve működő TeleData tavaly májusban indította a pert Digi Sales ellen, illetve néhány további cég ellen, mert tapasztalata szerint a dm-adatbázisokat a cégek és szervezetek gyakran etikátlanul kezelik. A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direkt marketing szolgáltatást kínál.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.