Meghatalmazottak adatai: eltérés esetén töröl az APEH
Az adóhatóság néhány napja olyan szoftvert állított üzembe, amely felülvizsgálja a meghatalmazottakról bejelentett adatokat. Ha valamilyen eltérést talál, azonnal törli az ügyfélkapun keresztüli hozzáférést.
Az adóhatóságnak a könyvelők, adótanácsadók, bérszámfejtők az adózással kapcsolatos adatokat úgy tudják bejelenteni, hogy a megbízójuk, munkáltatójuk meghatalmazza őket. A meghatalmazás és az adóhatósági 180-as nyomtatvány segítségével történik a papír alapú bejelentés. Az adatlap ellenőrzését és feldolgozását követően az APEH ügyintézője összeköti a meghatalmazott személy és a meghatalmazó adatait. Innentől kezdve az engedélyezett ügyek körére a meghatalmazott ügyfélkapuján lehetőség nyílik az ügyintézésre. Ezért hiába is próbál illetéktelen bevallásokat elektronikusan benyújtani, ha ez a hozzáférés nincs kiépítve, akkor azt az adóhatóság visszautasítja.
A cikk folytatását olvassa el az Adózónán!