Könyvelői hozzáféréseket töröl az APEH
Egy szoftver üzembe helyezése okoz problémát az adóbevallások benyújtása kapcsán, amely egyes meghatalmazotti adatok felülvizsgálására készült.
Az APEH Központi Hivatalának Adóügyi Főosztálya olyan szoftver kifejlesztését kezdeményezte, amely vizsgálja, hogy a meghatalmazott körül "minden adat rendben van-e". Ezt a szoftvert néhány napja futtatják. Azon meghatalmazottak, akik azt tapasztalták, hogy megszűnt a hozzáférésük valamely megbízójuk kapcsán az a következő esetekre gyanakodjon: olyan rovatot is kitöltött, amit nem kellett volna (annak ellenére, hogy azt hibamentesen feldolgozták), megváltoztak azon könyvelőirodának az adatai, akire a meghatalmazott az adatlapon hivatkozott (akkor is, ha pl. a könyvelőiroda átalakult) - írják közleményükben.
A helyi igazgatóságokon működő adóalany-nyilvántartási részleg a törlésre papíralapon küld értesítést, amelyet a törlést követően hetekkel később kézbesítenek. Az értesítés nem határozat (vagy végzés), így azzal kapcsolatban nincs helye fellebbezésnek, még akkor sem, ha esetleg az valamilyen jogsértő eljárás következménye. Miután a hivatal törölte a hozzáférést, ezért az egész folyamatot elölről kell kezdeményezni, ami új meghatalmazás, új nyomtatvány papíralapú elkészítését és benyújtását, illetve az ügyintézési határidő elteltét is igényli, ahhoz, hogy a könyvelő újra kezelhesse megbízójának adatait. Az intézkedés kapcsán az adóhatóság helyi igazgatóságánál arról beszélnek, hogy nekik nincs jogosultságuk a szoftver futásába beavatkozni, míg a Központi Hivatal pedig arra hivatkozik, hogy konkrét ügyben csak a helyi igazgatóságok adnak tájékoztatást.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.