2010. július. 22. 13:13 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 22. 13:16 Vállalkozás

Nagy bajban a Nokia - Padlóra küldi a világelsőt az iPhone?

A várakozásokat is meghaladó mértékben csökkent 2010 második negyedévében a világ vezető mobiltelefon-gyártójának...

A várakozásokat is meghaladó mértékben csökkent 2010 második negyedévében a világ vezető mobiltelefon-gyártójának számító Nokia nyeresége, pedig a finn cég vezetése többször is figyelmeztetett, hogy a prognosztizálnál alacsonyabbak lehetnek a marginok és így a profit is. A társaság 227 millió eurós eredményről adott számot, amely amellett, hogy 40 százalékkal elmarad a tavalyi profittól, jóval alacsonyabb a Bloomberg 285 milliós elemzői konszenzusánál is. A cég árbevétele alig egy százalékkal haladta meg a 2009 hasonló időszakában elértet, s így elérte a 10 milliárd eurót.

Az iPhone a hibás

A Nokiának a legnagyobb fejfájást jelenleg az Apple, illetve annak termékei jelentik, amelyekkel úgy fest egyelőre nem igazán tud versenyre kelni a globális első. A társaság vezetése a negyedév során kétszer rontott előrejelzésein, miután a szoftverfejlesztés nehézségei miatt el kellett halasztani az új N8-as modell piacradobását. Amióta az Apple 2007-ben kijött az iPhonnal, a Nokia részvényeinek jegyzése kétharmadával csökkent.

Szakértők elég kritikusak a vállalattal, a Morgan Stanley Bloomberg által megkérdezett elemzője például elmondta: a Nokiának minél előbb új stratégiát kell kidolgoznia, hogy kezelni tudja a helyzete. A szakértő szerint ugyanakkor ez hónapokig, akár egy évig is eltarthat, márpedig ha a marginok a jelenlegi alacsony szinten maradnak, a Nokia-részvények leértékelődése tovább folytatódhat, s a kurzus akár 4 euróig is eshet, ami további 40 százalékos zuhanást jelentene.

Ecoline

Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.