Ezt tudta a legnagyobb európai autógyártó áprilisban
A német társaság, amely a múlt hónapban 1,6 milliárd értékű beruházásokat jelentett be, a kínai piacon szerepelt a...
A német társaság, amely a múlt hónapban 1,6 milliárd értékű beruházásokat jelentett be, a kínai piacon szerepelt a legjobban, itt az év első négy hónapjában 620 500 járművet értékesített, több mint másfélszer annyit, mint a 2009. január-áprilisi időszakban.
Az európai piacon áprilisban a Volkswagen kissé megtorpant: a 266 353 eladott jármű 7,0 százalékos éves visszaesést jelent. A teljes európai (EU+EFTA) piac 6,9 százalékkal zsugorodott, így a Volkswagen piaci részesedése csak minimális mértékben csökkent, 22,8 százalékról 22,7 százalékra.
Európai piac: áprilisi nyertesek és vesztesek
Az európai autópiacon 2009 áprilisában az ACEA adatai szerint a világ vezető autógyártói közül a legnagyobb mértékben (39,6 százalékkal) a Nissan növelte éves szinten az értékesítést. A BMW 13,4 százalékkal, a Renault 9,0 százalékkal, a PSA Peugeot Citroen 1,6 százalékkal több járművet adott el, mint egy évvel korábban. (A francia gyártók esetében csoportszintű adatok.)
A legnagyobbak közül a legnagyobb visszaesést a Fiat könyvelte el, az olasz gyártó értékesítése csoportszinten 26,9 százalékkal csökkent éves összevetésben. Toyotából és Lexusból 18,9 százalékkal, a GM modelljeiből 18,8 százalékkal, Fordból pedig 12,1 százalékkal kelt el kevesebb, mint 2009 áprilisában.
Suzukiból áprilisban 16,4 ezret adtak el, ez év/év alapon 25 százalékos visszaesést jelent, aminek következtében „a mi autónk” európai piaci részesedése 1,7 százalékról 1,3 százalékra csökkent.