Kapszulás kávé és Ázsia - Ennek örülhettek a Nestlé-részvényesek
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata 2010 első negyedévében 26,3 milliárd frankos forgalmat realizált szemben...
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata 2010 első negyedévében 26,3 milliárd frankos forgalmat realizált szemben az előző üzleti év hasonló időszakában elért 25,2 milliárddal. A Bloomberg elemzői konszenzusa 5 százalékos organikus növekedést valószínűsített – a tavalyi 4,1 százalékos átlagot követően -, svájci társaság azonban 6,5 százalékos bővülésről számolt be.
Az árbevétel növekedését a kereslet feltörekvő országokban tapasztalt megugrása, valamint a Nespresso nevű termék sikere hajtotta a cég közlése szerint. A kávékapszula értékesítése ötödével nőtt, míg elsősorban az ázsiai bővülésnek köszönhetően a feltörekvő országokban az egy esztendővel korábbinál 11 százalékkal magasabb árbevételt realizált a svájci vállalat.
A befektetők elégedetten fogadták a közzétett számokat, a Nestlé papírok árfolyama a zürichi kereskedésben néhány perccel a nyitás után 2,6 százalékos pluszban állt. A részvény jegyzése az elmúlt egy esztendőben 42 százalékkal erősödött.