Füstmentes dohány a sláger, de veszik a Marlborot is
A várakozásokat kissé meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be a Marlborot is értékesítő Altria.
A várakozásokat kissé meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be a Marlborot is értékesítő Altria. A legnagyobb amerikai dohánygyártónak számító vállalat adózott eredménye a január és március közötti három hónapban 813 millió dollár volt, ami bő harmadával haladja meg a 2009 hasonló időszakában realizált profitot. Az egyszeri tételek néliüli eredmény részvényenként 42 centre rúgott szemben a Bloomberg 40 centes elemzői konszenzusával.
A nyereség növekedése elsősorban Marlboro-értékesítés megugrásának, valamint a tavaly megvásárolt UST Inc. füstmentes dohánytermékei iránti kereslet dinamikus bővülésének köszönhető. A Marlboro piaci részesedése az első negyedévben rekordszintre emelkedett az Egyesült Államokban: a 42,7 százalékos piacrész 0,3 százalékos növekedést jelent.
Az Altria papírjai tegnap bő 1 százalékkal drágultak a New York-i tőzsdén, ma a nyitás előtti kereskedésben azonban enyhe mínuszban állt a papír. Az év eleje óta 24 százalékkal értékelődött fel a vállalat.