Átalakulhat a globális autóipar - Fúziók sora jön?
A Daimler-Renault és a Nissan közötti nyilvánosságra hozott megállapodás nem a szerelem és a vonzalom, hanem puszta...
A Daimler-Renault és a Nissan közötti nyilvánosságra hozott megállapodás nem a szerelem és a vonzalom, hanem puszta gazdasági szükségszerűség gyümölcse – írja elemzésében a Saxo Bank. Az EU6-os emissziós előírás 2014-ben várható bevezetésével erősödik az a nyomás, amellyel az EU az autógyárakat a kisebb, üzemanyag-takarékos gépkocsik gyártására igyekszik rábírni. Ez azonban új technológiák kifejlesztését és hatalmas összegeket igényel, csakhogy a legtöbb autógyárnak többek között a csökkenő árbevétel folytán nem áll rendelkezésére ilyen mennyiségű készpénz. A Daimler-Renault/Nissan közötti együttműködés és a többi új partnerség is ebből a helyzetből és a fejlesztési költségek csökkentésének igényéből fakad.
Néhány éven belül a Daimler-Renault/Nissan példáját várhatóan mások is követni fogják. A luxuskocsikat gyártó BMW-hez és a (Land Rovert és Jaguart gyártó) Tata Motors-hoz hasonló gyárak a kisebb, jó fogyasztású autók gyártásához olyan szövetségeseket fognak keresni, mint például a PSA csoport (Citroën/Peugeot) és a Toyota. Szinte lehetetlen kitalálni, pontosan kik lesznek a partnerségre szerződő felek, de a globális autóiparon az EU kötelező emissziós standardja miatt óhatatlanul végig fog söpörni egy konszolidációs hullám.